قصه‌گویی مشق زندگی برای کودکان و نوجوانان است
کد خبر: 4147731
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

قصه‌گویی مشق زندگی برای کودکان و نوجوانان است

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم قصه‌گویی را مشق زندگی برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: قصه‌گویی یکی از رسانه‌های مهم و مؤثر در انتقال مفاهیم ارزشمند دینی و سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم در آیین جشن ثبت ملی «قصه‌گویی» که روز گذشته 23 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و فعالان عرصه فرهنگ و ادبیات در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: قصه، روایت زندگی انسان‌هاست که تجربه‌ها و نگاه خود به زندگی را در قالب آن برای نسل آینده به خصوص کودکان و نوجوانان باقی می‌گذارند.

وی قصه‌گویی را مشق زندگی برای کودکان و نوجوانان دانست و افزود: در گذشته با توجه به وجود ابزارهای محدود رسانه‌ای، قصه یکی از رسانه‌های معتبر و مهم در انتقال مفاهیم و فرایند تربیتی برای کودکان و نوجوانان بوده و با توجه به ساختار محتوایی خاص خود و شکل عجینی که با فطرت انسان دارد، امروز نیز همانند گذشته یکی از رسانه‌های مهم و موثر در انتقال مفاهیم ارزشمند دینی و سبک زندگی اسلامی است.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم ابراز کرد: خوشبختانه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در استان قم شاهد حضور قصه‌گوهای برتر و هنرمند و برگزاری برنامه‌های خوب و موثری با استفاده از قصه و قصه‌گویی در مناسبت‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان هستیم.

وی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم مجموعه‌هایی هستند که در سال‌های اخیر انسجام خوبی را در برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در سطح استان قم ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha