خوشبختی با جهیزیه و مهریه سنگین محقق نمی‌شود
کد خبر: 4148186
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
آیت‌الله عابدینی:

خوشبختی با جهیزیه و مهریه سنگین محقق نمی‌شود

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خوشبختی با جهیزیه و مهریه سنگین محقق نمی‌شود، گفت: آنچه خوشبختی می‌آورد، ایمان، صداقت، تقوا و انسانیت است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز، ۲۶ خرداد در مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای کشور اظهار کرد: صنعت هسته‌ای ما در سلامت، صنعت، کشاورزی، محیط زیست، آب‌شیرین‌کُن‌ها، توسعه تجاری‌سازی صنعت و محصولات آن و همکاری با کشورهای دیگر سرمایه فوق‌العاده بابرکتی است، دشمنان می‌دانند که اگر ما در این زمینه پیشرفت کنیم آن‌ها متضرّر می‌شوند و ما دیگر در هیچ زمینه‌ای محتاج آن‌ها نمی‌مانیم، به همین خاطر پافشاری می‌کنند که ما کُند حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: پیش از این برخی تحت تأثیر پافشاری‌های دشمن به صنعت هسته‌ای ما لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد کردند اما اکنون صنعت هسته‌ای ما احیا شده و شتاب گرفته و هر روز بیشتر از گذشته باید از صنعت هسته‌ای حمایت کنیم، چرا که در همه شئونات زندگی ما تأثیر دارد، مسئولان باید بر اساس رهنمودهای رهبری با شتاب این مسئله مهم را پیش ببرند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت صدیقه کبری(س)، اظهار کرد: این سالروز تحت‌عنوان روز ازدواج نام گرفته است، در ازدواج مسئله بسیار مهمی که باید از آن دوری کرد چشم و هم‌چشمی است، خوب است وام ازدواج خرج آغاز زندگی عروس و داماد شود تا پایه زندگی نو بنیادشان از نظر اقتصادی محکم شود.

عابدینی بیان کرد: خانواده‌ها درباره ایمان، صداقت، وفا، احترام به بزرگتر، توجه به حلال و حرام دختر و پسر سختگیری کنند چون این‌ها ارزش دارند و باید روی این معیارها ازدواج را دنبال کرد، نه روی چشم و هم‌چشمی‌های مخرّب زیرا فخرفروشی‌ها و تأکید روی مسائل دنیایی برای زندگی مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: امروز زوج‌های ما احتیاج به این معنا دارند که بر اساس موازین ایمانی، اخلاقی، انسانی، احترام و کرامت انسانی و حرمت‌داری با هم بسازند، این گونه ازدواج آسان شکل می‌گیرد که جامعه ما به آن بسیار نیاز دارد. جهیزیه سنگین و مهریه به تعداد سال‌های تولد، سعادت، آرامش و خوشبختی نمی‌آورد، آنچه خوشبختی می‌آورد، ایمان، صداقت، تقوا و انسانیت است، این‌ها را تبلیغ کنیم و خودمان هم به این موارد توجه داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره کشاورزی، افزود: مسئله اول ما کشاورزی است که اگر توانستیم کشاورزی را با شرایطی که دارد احیا کنیم، مشکلات بیکاری، گرانی و بسیاری از مسائل خود به خود حل خواهد شد، این اهمیت و اولویت کشاورزی است.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: روز جهانی بیابان‌زدایی را در پیش داریم، یکی از گرفتاری‌ها و نگرانی‌هایمان این است که مبادا در دشت وسیع قزوین به بیابان تبدیل شود، البته برخی مناطق این دشت بیابانی شده، بنابراین منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و همه کسانی که در این معنا دخیل هستند باید همت کنند که کار این دشت به بحران کشیده نشود.

وی تأکید کرد: ‌بیابانی شدن و فرونشست، دشت قزوین را تهدید می‌کند لذا باید مواظب این سرمایه عظیم ملی باشیم، اگر این دشت آسیب ببیند گرد و غبار هم به قزوین و هم به استان‌های البرز، تهران و شرق کشور آسیب می‌رساند، بنابراین باید تا وقتی فرصت باقی است، وظایف خود را برای بهبود اوضاع انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha