سالانه ۱۰ برابر جمعیت مشهد زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود
کد خبر: 4148303
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
عضو شورای شهر مشهد:

سالانه ۱۰ برابر جمعیت مشهد زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود

ایمان فرهمندی با اشاره به برکت حضور زائران که سالانه حدود 10 برابر جمعیت شهر مشهد است، گفت: در شورای ششم تلاش کردیم رویکرد ویژه‌ای را مدنظر قرار دادیم و آن‌هم اینکه اعتبارات محدود عمرانی را به سمت نیازهای واقعی مردم سوق دهیم تا مسائل جاری و اساسی که مردم با آنها درگیر هستند، حل شود.

ایمان فرهمندی، عضو شورای شهر مشهدایمان فرهمندی، عضو شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درباره مسائل عمرانی شهر اظهار کرد: حوزه عمران یکی از حوزه‌های مهم مدیریت شهری و زیرساخت تمام اقدامات دیگر است، در برخی ادوار، نگاه مدیریت شهری این‌گونه بوده که پروژه‌هایی که بیشتر دیده می‌شود را اجرا کنند، اما در شورای ششم تلاش کردیم از این رویکرد فاصله بگیریم و رویکرد ویژه‌ای را مدنظر قرار دادیم و آن‌هم اینکه اعتبارات محدود عمرانی را به سمت نیازهای واقعی مردم سوق دهیم.

فرهمندی با اشاره به برکت حضور زائران که سالانه حدود 10 برابر جمعیت شهر مشهد است، ادامه داد: برای مدیریت برنامه‌ها، پروژه‌ها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم، پروژه‌های خرد و زودبازده که عمدتاً در محلات هدف و حاشیه شهر برای حل مسائل روزمره مردم تعریف شده‌اند، در بسیاری از محلات هدف و حاشیه شهر، مسائل بسیار پیش پا افتاده‌ای وجود داشت که سال‌ها باقی مانده و برای رفع آنها اقدامات مؤثری انجام نشده بود که با ساز و کارهای عادی هیچ‌گاه این مسائل در اولویت‌های شهری و شهرداری قرار نمی‌گرفتند.  

وی با اشاره به پروژه‌های کوچکی همچون آسفالت کوچه‌ها، زمین‌های بازی کودکان، جداول در معابر و ...  بیان کرد: سعی کردیم با تعریف پروژه‌های زودبازده بخشی از این نیاز را پاسخ دهیم. تاکنون 25 میلیارد تومان در دو مرحله به هر محله هدف بازآفرینی و حاشیه شهر تخصیص داده شده است، همچنین ساز و کار تعریف پروژه‌ها را هم در اختیار شورای اجتماعی محلات، معتمدان محله، ائمه جماعات مساجد و مجموعه‌ای از اثرگذاران محلی  قرار داده‌ایم که آنها تشخیص دهند با پولی که تخصیص یافته چه پروژه‌هایی در محله اجرا شود تا مسائل جاری و اساسی که مردم با آنها درگیر هستند، حل شود.

عضو شورای شهر مشهد افزود: سطح دوم پروژه‌ها، پروژه‌های متوسط یا نسبتاً بزرگ هستند، مانند تقاطع‌های غیرهمسطح، دوربرگردان‌ها، تعریض معابر برای تسهیل تردد، ایجاد معابر جدید، پارک‌ها و دیگر زیرساخت‌هایی که مورد نیاز مردم است و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قبلی مانند تقاطع مصلی، خلیج فارس، آزادگان و ریل راه‌آهن با مصلی را در اولویت گذاشته‌ایم. تعدادی پروژه جدید نیز تعریف شده که در حال انجام است و از امسال شروع می‌شود. در واقع تا سال گذشته یا بدهی‌های دوره قبل را پرداخت و یا پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کرده‌ایم و پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان در شهریورماه امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

 آینده شهر هدف پروژه‌های کلان است

فرهمندی در خصوص پروژه‌های سطح سوم یا پروژه‌های کلان گفت: این پروژه‌ها نگاهش به آینده شهر است و تأمین زیرساخت‌های اساسی و کلان زندگی شهری را در بر می‌گیرد که از جمله آنها پروژه بازگشایی پادگان ارتش بود که فرصت‌های ویژه‌ای را برای شهر ایجاد کرده و به مرور در اختیار مردم قرار می‌گیرد، همچنین بازگشایی یک پارک بیست هکتاری از این دسته است.

وی ادامه داد: در چند نقطه شهر، گره‌های مهمی وجود دارد، از جمله میدان بار مرکزی که با نگاه به آینده شهر در تلاش هستیم این مشکل را حل کنیم، همچنین شهر فرودگاهی که زیرساختی مهم در سطح استان بوده در حال پیگیری است و ما نیز در مدیریت شهری پیگیر آن هستیم و این مسائل اگرچه زمان‌بر است و انرژی زیادی می‌گیرد، اما امیدواریم تا پایان این دوره اتفاقات خوبی افتد و آینده شهر را تأمین کند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: با توجه به نیازی که وجود دارد، این کارها راضی‌کننده نیست، اگرچه تمام تلاش‌مان را می‌کنیم، اما امیدوار بودیم بتوانیم سریع‌تر از این پیش برویم، البته ناامید نیستیم و طی دو سال باقیمانده تلاش می‌کنیم از شرمندگی مردم شهر امام رضا(ع) درآییم.

          

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha