مسابقات اذان و دعاخوانی از مرحله شهرستانی برگزار می‌شود
کد خبر: 4148382
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
امسال؛

مسابقات اذان و دعاخوانی از مرحله شهرستانی برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: امسال در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های اذان و دعاخوانی مسابقات از مرحله شهرستانی آغاز خواهد شد.

ساحل سهیلی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه

ساحل سهیلی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با یادآوری نکاتی در خصوص برگزاری این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم به متسابقین رشته دعاخوانی و اذان، اظهار کرد: منبع مسابقه رشته دعاخوانی (دعای کمیل) است که در روز مسابقه به صورت قرعه قطعاتی در اختیار متسابقین قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تغییرات انجام گرفته در مراحل برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در چهل‌وششمین دوره، افزود: در رشته‌های اذان و دعاخوانی امسال مسابقات از مرحله شهرستانی آغاز می‌شود.

سهیلی بیان کرد: در سنوات گذشته برگزاری مسابقات در رشته دعاخوانی از مرحله استانی آغاز می‌شد که امسال رقابت‌های این رشته از مرحله شهرستانی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به مدت زمان اجرای هر یک از متسابقین در رشته‌های اذان و دعاخوانی نیز اشاره و اظهار کرد: مدت زمان اجرای در نظر گرفته شده در این بخش برای هر نفر بین ۵ تا ۶ دقیقه خواهد بود.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان علاوه بر متن دعا باید ترجمه بخش‌هایی از متن دعا را اجرا کنند، بنابراین مداحی، ذکر مصیبت و نظایر آن موجب کثر امتیاز متسابقین می‌شود.

سهیلی در پایان افزود: چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، در ۱۳ رشته قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی، مقدماتی سراسری، سراسری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha