337 نفر از قرآنیان همدان بیمه هستند
کد خبر: 4148695
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸

337 نفر از قرآنیان همدان بیمه هستند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: 337 نفر از فعالان قرآنی استان همدان تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

مقصود قاسمی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل ارشاد همدانمقصود قاسمی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه حدود 28 مؤسسه قرآنی فعال زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان فعالیت دارند، اظهار کرد: این مؤسسات و جامعةالقرآن‌ها جدای از مؤسسات و خانه‌های قرآن فعال زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه 337 نفر از فعالان قرآنی استان تحت پوشش بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، افزود: فعالان قرآنی که دارای شرایط بوده و اقدام کرده‌اند همه تأیید شده و حدود 10 نفر نیز درخواست داده‌اند که هنوز تأیید نشده‌ است که منتظر تأیید این افراد از سوی تهران هستیم.

وی با بیان اینکه آمار فعالان قرآنی استان بیش از این تعداد است، اظهار کرد: بسیاری از فعالان قرآنی در ادارات و نهادهای دیگر مشغول کار بوده که از طریق کار و شغل خود بیمه هستند و این بیمه‌شدگان از طریق وزارت‌ فرهنگ دارای هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند.

قاسمی افزود: بیمه‌شدگان شامل حافظان قرآنی، مربیان، فعالان قرآنی، پژوهشگران و پیشکسوتان قرآنی بوده که با توجه به شرایط مندرج در سایت در صورت داشتن شرایط بیمه می‌شوند. تنها امتیازی که در حال حاضر برای فعالان قرآنی مؤسسات وجود دارد رفع مشکلات بیمه آنهاست که مشکلات جزئی آن برطرف شده است و هر کسی که به‌عنوان فعال قرآنی در مؤسسات فعالیت می‌کند می‌تواند از این امکان استفاده کند.

انتهای پیام
captcha