فرهنگسرای قرآن؛ میزبان جشنواره «هم‌وطن»
کد خبر: 4148967
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

فرهنگسرای قرآن؛ میزبان جشنواره «هم‌وطن»

جشنواره دستاورد‌های هنری و توانمندی‌های هنرمندان افغانستانی مقیم ایران در دو بخش نمایشگاهی و اجرای سالنی با عنوان «هم‌وطن» در فرهنگسرای قرآن برپا می‌شود.

جشنواره «هم‌وطن»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای قرآن، همزمان با بزرگداشت روز جهانی پناهنده جشنواره فرهنگی ـ هنری هم‌وطن در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

این جشنواره از ۳۰ خردادماه به مدت سه روز و با هدف آشنایی با فرهنگ و هنر اسلامی افغانستان، نمایش اتحاد و همبستگی دو ملت مسلمان، معرفی اشتراکات فرهنگی و آیین‌های مشترک و همچنین نشان دادن دستاورد‌های مهاجرین در جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ریزی شده است.

جشنواره هم‌وطن در دوبخش نمایشگاهی شامل صنایع دستی، گلیم و فرش سنتی، میناکاری، نقطه‌کوبی روی سفال، عروسک‌سازی و شمع‌سازی، هنر‌های تجسمی، لباس‌های سنتی و ... و بخش اجرای سالنی شامل تلاوت قرآن کریم، قرآن و کودک، اجرای گروه سرود، دکلمه و شعرخوانی، نمایش، موسیقی سنتی و نوا‌های محلی، حرکات رزمی ورزشی و ... میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

جشنواره «هم‌وطن»

عموم هنردوستان برای بازدید از این آثار هنری و شرکت در برنامه‌های مختلف این جشنواره می‌توانند از ۳۰ خرداد تا اول تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین، نرسیده به میدان شمشیری مراجعه کنند. همچنین اجرای برنامه‌های سالنی این جشنواره از ساعت ۱۵ تا ۱۷ خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha