جزئیات بیشتری از مرحله کشوری مسابقات قرآن هلال احمر
کد خبر: 4148994
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

جزئیات بیشتری از مرحله کشوری مسابقات قرآن هلال احمر

مرحله کشوری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر از فردا، ۳۱ خرداد با پذیرش متسابقان و دیدار با خانواده یکی از شهدای دوران دفاع مقدس آغاز و رقابت‌ها طی اول و دوم تیر برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه هلال احمر

به گزارش ایکنا، مرحله کشوری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر از فردا، ۳۱ خرداد با پذیرش متسابقان در هتل باباطاهر آغاز می‌شود. سپس تعدادی از متسابقان همراه با دبیر برگزاری این دوره از مسابقات (قریب به ۱۲ نفر) به اتفاق جامعه قرآنی و طبق روال عصر‌های چهارشنبه در برنامه دیدار با یکی از خانواده شهدا، در منزل شهید تقی قاسمیان حضور پیدا می‌کنند.

بنابر اعلام دبیرخانه این دوره، مسابقات از صبح پنجشنبه، اول تیرماه، ساعت ۸ با آیین افتتاحیه به صورت رسمی در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم(ع) آغاز می‌شود.

در مراسم افتتاحیه که با اجرای هادی ربیعی همراه است، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پردازد. سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیخ‌الاسلامی، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت و یکی از مسئولان هلال‌احمر به سخنرانی می‌پردازند و در ادامه کلیپی از روند مسابقات در مرحله استانی پخش می‌شود و در پایان نیز گروه تواشیح قدر به اجرای برنامه می‌پردازد.

سپس مسابقات به دو صورت آنلاین و حضوری با قضاوت گروهی از داوران ملی و بین‌المللی آغاز می‌شود. طی برنامه‌ریزی انجام شده و طبق روال محافل انس با قرآن شب جمعه آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تدابیری اندیشیده شده تا این محفل با تلاوت قاریان جمعیت هلال احمر و دعوت از تعدادی از امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت با کاور و لباس مشخص به عنوان حاضران در این محفل، برگزار شود.

این رقابت‌ها در نوبت صبح جمعه، دوم تیرماه نیز تا ظهر ادامه خواهد داشت و در نوبت عصر نیز آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha