راه‌اندازی اپلیکیشن قرآنی «رتل» در عربستان
کد خبر: 4149107
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

راه‌اندازی اپلیکیشن قرآنی «رتل» در عربستان

مجمع قرآنی «بن صلیب» در مسجد جامع «ملک فهد» در شهر «الخبر» واقع در منطقه الشرقیه عربستان از راه‌اندازی اپلیکیشن قرآنی «رتل» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از jehat.net، این اپلیکیشن نخستین اپلیکیشن قرآنی در نوع خود در الشرقیه است که آموزش قرآن را برای قرآن‌آموزان تسهیل می‌کند و حلقه ارتباطی مسئولان اداری مجمع قرآنی بن صلیب و اعضای آن خواهد بود.

خلیفه الدخیل، مدیر اجرایی انجمن‌های حفظ قرآن در منطقه الشرقیه عربستان در این باره گفت: این مجمع برای پیشبرد امور اداری و ارتباطی از برنامه الکترونیک یکپارچه عمل می‌کند و این مسئله روند ارتباط‌گیری و تعامل مستقیم اداره مجمع، قرآن‌آموزان و والدین آنان را تسهیل می‌کند و کیفیت کار را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: اپلیکیشن رتل، یک حلقه هوشمند با سیستم الکترونیکی ابری(رایانش ابری) است که تمامی مجتمع‌های آموزشی را قادر می‌سازد با ثبت نام دانش‌آموزان و معلمان، محافل قرآنی را مدیریت کنند.

الدخیل تصریح کرد: شنیدن صدای دانش‌آموزان از طریق آموزش از راه دور یا هنگام حضور آنان در جلسات قرآنی و استخراج گزارش‌های مورد نیاز جلسات و حلقه‌های قرآنی معلمان از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن است.

وی همچنین یادآور شد: انجمن‌های قرآنی شاخصی در مساجد منطقه الشرقیه فعال هستند و در این میان مجمع قرآنی بن صلیب یکی از این انجمن‌هاست که روزانه 24 حلقه قرآنی پس از نماز صبح، عصر، مغرب و عشا برگزار می‌کند و بزرگ‌ترین مجمع قرآنی در شرقیه به حساب می‌آید که 457 دانش‌آموز از همه گروه‌های سنی عضو آن هستند.

گفتنی است، رایانش ابری یکی از بهترین فن‌آوری‌هاست که برای پیشبرد کارهای روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد، خدمات یک سرویس آنلاین شامل ارسال ایمیل، ویرایش اسناد، تماشای فیلم، گوش‌دادن به موسیقی، بازی‌ یا حتی ذخیره عکس و فایل‌های دیگر، همگی توسط رایانش ابری امکان‌پذیر می‌شوند.

رایانش ابری باعث افزایش سرعت نوآوری و کاهش هزینه‌های عملیاتی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک می‌شود؛ بدین‌ صورت که می‌توان فقط از سرویس‌های ابری که واقعاً به آن‌ها نیاز داشت، استفاده و صرفاً هزینه همان سرویس‌ها را پرداخت کرد.

انتهای پیام
captcha