مراسم جزءخوانی قرآن در شهر مزرعه کتول برگزار شد + عکس
کد خبر: 4149220
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

مراسم جزءخوانی قرآن در شهر مزرعه کتول برگزار شد + عکس

به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی امام علی( ع) و حضرت زهرا(س) مراسم جزءخوانی قرآن شامگاه، ۳۰ خرداد به همت مسئول قرآنی و هیئت امنای روستای افراخته مزرعه کتول برگزار شد.

جز خوانی قرآن در شهرستان مزرعه کتول

به گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) مراسم جزءخوانی قرآن شامگاه امشب، ۳۰ خرداد به همت مسئول قرآنی و هیئت امنای روستای افراخته مزرعه کتول برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرعرب، امام جماعت مسجد جامع روستای کوهستانی افراخته مزرعه کتول در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج معنوی و متعالی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) بیان کرد: ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س) از رخدادهای دومین سال هجری قمری است.

وی گفت: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مدلی و الگویی ایده آل است که اگر با ازدواج های امروز سنجیده شود. تفاوت آن بر همگان آشکار و ملموس خواهد شد. و می‌توان آسیب­های فراوانی را که در ازدواج های کنونی وجود دارد شناسایی و برطرف کرد.

حجت‌الاسلام میرعرب با اشاره به ویژگی‌های خاص این ازدواج مقدس گفت: اولین ویژگی این پیوند آسمانی تناسب و هم کفو بودن این دو زوج آسمانی بود. براساس آموزه‌های دینی، مهم‌ترین عامل تناسب و کفویت در ازدواج ایمان و اعتقاد بوده که معیاری که متاسفانه در ازدواج های امروزه سهمی ناچیز در انتخاب‌ها دارد. همچنین در این مراسم معنوی تعدادی از جوانان و نوجوان به تلاوتی از آیات قرآن پرداختند که در پایان به آنها هدایای اهداء شد.

انتهای پیام
captcha