۷۳۱ نفر در مسابقات سراسری قرآن اوقاف ثبت‌نام کردند
کد خبر: 4149815
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
در چهارمحال و بختیاری

۷۳۱ نفر در مسابقات سراسری قرآن اوقاف ثبت‌نام کردند

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن پایان یافته است، از ثبت‌نام ۷۳۱ نفر در بخش‌ها و رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات خبر داد.

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن همزمان با سراسر کشور در بخش‌های آوایی و معارفی در چهارمحال‌وبختیاری پایان یافته است، اظهار کرد: آمار نهایی حاکی از ثبت‌نام 731 نفر شامل 495 بانو و 236 آقا در بخش‌ها و رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات است.

وی با ذکر اینکه 323 نفر در بخش آوایی و 408 نفر در رشته‌های معارفی این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

مولوی با تأکید بر اینکه امسال در مقوله داوری مسابقات صرفاً از داوران دارای گواهی‌نامه اوقاف استفاده می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس و برای رفع نیاز استان به داوران مرحله شهرستانی، فراخوانی اعلام و داوران علاقه‌مند برای گذراندن دوره فشرده داوری دعوت شدند که این دوره‌ها به‌صورت مجازی از سوی مرکز قرآنی سازمان اوقاف برای داوران کشور برگزار و در استان ما نیز چند داور برای حضور در مرحله شهرستانی مسابقات پذیرفته شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: تاکنون چهار داور استان در ۲ دوره قبلی طرح ساماندهی داوران این سازمان موفق به اخذ مدرک داوری مسابقات سراسری قرآن شده‌اند که از این اساتید نیز بهره‌مند خواهیم شد.

مولوی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی برای برگزاری مرحله شهرستانی در دست انجام است، گفت: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در دو حوزه بروجن و شهرکرد برگزار خواهد شد که متسابقان شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، فارسان، کوهرنگ، کیار و اردل در شهرکرد و متسابقان لردگان و خانمیرزا، فلارد و بروجن در این شهر در مسابقات شرکت می‌کنند؛ نکته دیگر اینکه بخش معارفی مسابقات بعد از رفع مشکلات کرونا، امسال به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، سال گذشته ۴۰۰ متسابق شامل ۱۷۰ آقا و ۲۳۰ بانو در رشته‌های مختلف چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کردند که کسب دو مقام سومی در رشته‌های دعاخوانی و نهج‌البلاغه آقایان، رهاورد نمایندگان چهارمحال‌وبختیاری در دوره قبلی مسابقات سراسری قرآن کریم در سال ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام
captcha