ابعاد شخصیتی شهید بهشتی الگوی مسئولان باشد
کد خبر: 4150056
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
آیت‌الله ناصری:

ابعاد شخصیتی شهید بهشتی الگوی مسئولان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: شهید بهشتی داری ابعاد شخصیتی بسیار خوبی بود که باید مورد توجه و الگوی مسئولان و مدیران قرار گیرد.

دیدار اعضای شورای قضایی با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، سوم تیرماه در دیدار با اعضای شورای قضایی این استان به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: شهید بهشتی داری ابعاد شخصیتی بسیار خوبی بود که باید مورد توجه و الگوی مدیران قرار گیرد.

وی ادامه داد: مداقه در شناسایی منابع انسانی مستعد و هدفمند، یکی دیگر از شاخص‌های شهید بهشتی بود که در سفرهای استانی مد نظر قرار می‌داد تا در بزنگاه‌های مناسب از این نیروها استفاده کند.

ناصری، ضرورت پیشرفت و توسعه را تربیت نسل نواندیش، محقق و پژوهشگر دانست و با اشاره به اینکه در مقابل تربیت نسل متفکر و متعقل، دشمن می‌خواهد تدین، تفکر و تعقل را از جامعه بگیرد، با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) افزود: همت کوتاه و پایین، نبود راهکار و ضعف در رأی و اراده سه اصل مهمی است که از پیشرفت جلوگیری می‌کند.

امام جمعه یزد بر اهتمام به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است که نیاز به ساماندهی در جامعه دارد و چنانچه تحت یک نهاد مستقل ذیل قوه قضاییه دیده شود، می‌توان امید داشت که اجرای اصولی آن در جامعه صورت پذیرد.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، نیز در این نشست گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته 48 روز از متوسط زمان رسیدگی در دادگستری استان یزد کاهش یافت و متوسط این زمان به ۷۸ روز رسید که این میانگین از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

وی از ثبت رضایتمندی 72 درصدی مراجعان  به دادگستری استان یزد خبر داد و گفت: نجابت، متانت، اصالت و قدرت حلم و علم کارکنان قضایی و اداری دادگستری در برخورد با مراجعان و کسب رضایتمندی 72 درصدی قابل تقدیر است.

این مقام قضایی از ارتقا رتبه عملکردی دادگستری استان یزد در شاخص‌های ارزیابی قوه قضاییه یاد کرد و افزود: در سال 98 رتبه استان یزد در جایگاه 30 قرار داشت، که با همت و تلاش مجموعه استان اکنون دادگستری استان یزد در رتبه دهم کشوری از حیث عملکرد آماری قرار دارد.

انتهای پیام
captcha