هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در روشنگری مسائل اعتقادی دارند
کد خبر: 4150123
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در روشنگری مسائل اعتقادی دارند

استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم هیئت‌های مذهبی و روحانیون در روشنگری و تبیین مباحث اعتقادی نظام و انقلاب گفت: هیئت‌های مذهبی و فعالان در این عرصه، مسئولیت سنگینی به‌ویژه که دشمن با جنگ شناختی و ترکیبی برای تغییر مسیر ما تلاش می‌کند، برعهده دارند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نخستین همایش ملی هیئت‌های مذهبی که به‌صورت ارتباط تصویری با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی از جایگاه رفیع و باارزش برخوردار هستند، اهمیت جایگاه آنها برای ما روشن است.

وی با اشاره به نقش مهم هیئت‌های مذهبی و روحانیون در روشنگری و تبیین مباحث اعتقادی نظام و انقلاب افزود: هیئت‌های مذهبی و فعالان در این عرصه، مسئولیت سنگینی به‌ویژه که دشمن با جنگ شناختی و ترکیبی برای تغییر مسیر ما تلاش می‌کند، بر عهده دارند.

عباسی بیان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان، آنچه که مهم است اینکه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و قرآنی، خودجوش و مردمی اداره می‌شود و ارتباط اعتقادی و دینی بین مردم و قرآن کریم، ائمه، سنت الهی و پیامبر عظیم الشأن ایجاد می‌کنند که همه اینها جهاد تبیین است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خطاب به هیئت‌های مذهبی گفت: خوش به حال شما که این توفیق را پیدا کرده‌اید تا در فعالیت‌های قرآنی بتوانید تکالیفی را که خداوند بر ما نهاده و بر شما مأموریت داده و در وجود، استعداد و اندیشه شما متبلور شده، به نسل حال و آینده انتقال دهید که بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به جایگاه مهم مسجد و با بیان اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین مسجد، منبر و تریبون مساجد شود، تصریح کرد: دلیل این است که هیئت‌های مذهبی از منبر و تریبون مسجد استفاده می‌کنند که در وجودشان، ساختار ذهنی، اندیشه و جسم‌شان، خداباوری و ارزش‌های الهی قرار گرفته است و به‌عنوان مبلغ، روحانی و مداح نقش آفرینی می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به صدا در آمدن زنگ خطر جمعیت و تلاش دشمنان در این راستا بیان کرد: مقام معظم رهبری در اوایل دهه ۷۰ تهاجم فرهنگی، شبیخون و مهندسی فرهنگی را مطرح کردند اما ما حواس‌مان نبود که یک روز دشمن با صبر به‌تدریج وارد اهداف خود می‌شود.

عباسی با اشاره به مسائل و مشکلات ایجاد شده از سوی دشمن در سال گذشته بیان کرد: تمام سعی و تلاش دشمن این بود که شرایط کشور را به هم بزند البته نقشه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری همواره نقش بر آب است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و تلاش‌های دولت برای مردمی کردن اقتصاد گفت: دولت در ابتدای سال گذشته برای مردمی کردن اقتصاد راهکارهایی را فراهم‌ و مسئله یارانه‌ها را ساماندهی کرد، اقدامات دولت به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه دشمن با اغتشاشات و ایجاد ناامنی، مشکلاتی را ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: اگرچه تمام تمرکز برای خدمات‌رسانی به مردم بود اما به هر حال بخشی از توان‌مان گرفته شد، اکنون نیز مسئله بی‌حجابی و بدحجابی را در جامعه ترویج می‌کنند که باز هم این انقلاب اسلامی و مردم بصیر هستند که با امید و ایمان پیروز می‌دانند.

وی با بیان اینکه در این ارتباط رسالت سنگینی بر عهده داریم و خداوند نعمت ائمه، امام حسین(ع) را به ما داده، گفت: باید رسالت ما را در ماه محرم‌ بدانیم، باز هم باید به امام حسین(ع) و ائمه اطهار متوسل شویم. افق آینده روشن است، مقام معظم رهبری تأکید فرمودند «ایمان و امید»، مردم را ناامید نکنیم و بر طبل ناامیدی نکوبیم، باید محکم و استوار باشیم، اگر نترسیم و اندوهگین نباشیم، یقین بدانید که پیروز هستیم، خداوند این نوید را داده البته اگر بر ایمان‌مان باقی بمانیم.

انتهای پیام
captcha