طرح «مسجد، کانون نشاط» در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 4150339
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

طرح «مسجد، کانون نشاط» در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

رئیس ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی گفت: طرح اوقات فراغت تابستانی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با عنوان «مسجد، کانون نشاط» از 11 تیر در بیش از 150 کانون اجرا می‌شود.

محسن رضایی رئیس ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی محسن رضایی، رئیس ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی 4 تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: طرح اوقات فراغت تابستانی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی با عنوان «مسجد، کانون نشاط» از 11 تیرماه آغاز می‌شود و در این طرح بیش از 150 کانون از 515 کانون مساجد سطح استان شروع به فعالیت خواهند کرد. 

وی افزود: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله پژوهش، مشاوره، ورزشی‌‌ و استخر، اردویی، زیارتی، کارگاه‌های آموزش، امربه معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، بصیرت‌افزایی، قصه‌نویسی، شعر، سرود و تئاتر و نیز کلاس‌های فرهنگی در زمینه‌های دینی و مذهبی و کلاس‌های هنری در زمینه‌های خیاطی، گلدوزی، خوشنویسی، خطاطی از جمله مواردی است که در جریان این طرح کانون‌ها انجام می‌شود.

رضایی بیان کرد: هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری در آذربایجان‌غربی وجود دارد، برنامه‌ریزی طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» از اسفند سال 1401 شروع شد و برنامه‌های اوقات فراغت امسال با انسجام و نظم خاصی برگزار خواهد شدکه پیش بینی‌شده بیش از 20 هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های اوقات فراغت با حضور هفت هزار و 500 نوجوان در بازه سنی 10 تا 17 سال توسط این کانون‌ها برگزار می‌شود بازه سنی که دشمن سال قبل با حضور در کف خیابان و مدارس سعی در هدف قرار دادن آن‌ها داشت برهمین اساس وظیفه داریم در برابر این حرکات برنامه‌های متنوع و متمایز و نگاه ویژه‌ای برای این قشر داشته باشیم.

رئیس ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این کانون‌ها در مناطق کمتر برخوردار و در محله‌هایی که نیاز است ورود جدی پیدا کرده و برنامه‌های مختلف و متمایزی اجرا خواهند کرد و حداقل مبلغ دریافتی 50 هزار تومان است که براساس منطقه‌بندی دریافت و به حساب خود کانون واریز می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند با حضور در پایگاه‌های محل زندگی خود در این کلاس‌ها ثبت نام و از طریق مدیر کانون مسجد در سایت سامانه بچه‌های مسجدی بارگذاری کنند.

رضایی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با وظایف و اهداف مشخص در مساجد فعال شده و با جذب نوجوانان و جوانان سبب احیای کارکردهای فرهنگی هنری در مساجد شده‌اند و 20 شهریور زمان اختتامیه این طرح است.

 

انتهای پیام
captcha