امر به معروف و نهی از منکر جوهر تمام احکام دینی است
کد خبر: 4150514
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

امر به معروف و نهی از منکر جوهر تمام احکام دینی است

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جوهر همه احکام دینی است، زیرا احکام در صورت زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر اجرا می‌شود.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در همایش امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه که در محل سالن بعثت برگزار شد با گرامیداشت ماه ذی‌الحجه و تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: ماه ذی‌الحجه پر اسرارترین ماه است و فریضه بزرگ حج بعد از نماز والاترین جایگاه را در آئین بندگی ما دارد.

وی افزود: حضرات معصومین(ع) مسیر‌های تقرب الی الله را به ما نشان دادند، زیرا هر جا که سخنی فرموده‌اند متصل به کلام وحی است و همین امر باعث شده سخنان ایشان زنده باشد، زیرا اسلام و فطرت هیچگاه کهنه نمی‌شود.

آیت‌الله علما در ادامه بیان کرد: اسلام معتقد است انسان موحد متولد می‌شود و این فطرت جوابگوی تمام پرسش‌های طول تاریخ بشر است و لذا می‌بینیم انسان در صورتی که مؤمن و معتقد به خداوند متعال باشد ابدیت می‌یابد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: براساس فرمایش امام باقر(ع) باید در دین فقیه باشید، زیرا اگر در دین فقیه باشیم تمام مواهب ارزشمند انسانی و معنوی در وجود ما متجلی است.

آیت‌الله علما اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر جوهر همه احکام دینی است، زیرا احکام در صورت زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر اجرایی می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: امام خمینی(ره) با توسل به جوهر دین، انقلاب اسلامی ایران را بنیاد نهاد و آن رخداد عظیم الهی، سیاسی را به وجود آورد.

انتهای پیام
captcha