بهره‌مندی بیش از ۶ هزار زوج یزدی از کلاس‌های آموزشی
کد خبر: 4150537
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

بهره‌مندی بیش از ۶ هزار زوج یزدی از کلاس‌های آموزشی

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در سال گذشته 6 هزار و 257 زوج یزدی در کلاس‌های آموزشی حین ازدواج شرکت کرده‌اند.

ازدواجبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی یزد، فروزنده کلانتری، مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در استان یزد ۱۱ مرکز مشاوره ازدواج در ۱۱ شهرستان به منظور ارائه آموزش‌های لازم در حین ازدواج فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۶ هزار و ۲۵۷ زوج و در دو ماهه ابتدای سال جاری نیز هزار و ۳۰ زوج در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی علوم پزشکی یزد افزود: هر زوج زمانی که به دفاتر رسمی ازدواج مراجعه می‌کنند به مراکز بهداشتی دانشگاه معرفی می‌شوند تا هم آزمایش‌های پزشکی قبل ازدواج را انجام دهند و هم در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

وی گفت: آموزش‌های رایگان در چهار حیطه شامل سلامت جنسی، روانشناسی، اخلاق و احکام و حقوق توسط مشاوران و مربیان به زوجین ارائه می‌شود. همچنین در این کلاس‌ها بسته‌های آموزشی شامل چهار دفترچه در حوزه‌های خانواده، اخلاق و سبک زندگی، سلامت باروری و تحکیم روابط همسران، مشاوره و روانشناسی خانواده، حقوق و احکام خانواده به صورت رایگان در اختیار زوجین قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha