مشکلات جامعه در سایه‌سار قرآن مرتفع می‌شوند
کد خبر: 4151977
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
قبادی:

مشکلات جامعه در سایه‌سار قرآن مرتفع می‌شوند

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در دومین محفل انس با قرآن کریم دهه ولایت و امامت که به میزبانی آب منطقه‌ای سمنان برگزار شد با بیان اینکه علت مشکلات امروز ما در عدم پیوست قرآنی و عدم توجه به قرآن است، گفت: در مقابل هجمه‌هایی که به ساحت قرآن کریم می‌شود، بهترین کار این است که جان‌فدای قرآن بشویم و رابطه خود را با قرآن نزدیک‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در دومین محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت دهه ولایت و امامت، امروز یکشنبه، 11 تیرماه به میزبانی آب منطقه‌ای استان سمنان برپا شد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و توجهات مقام معظم رهبری امروز قرآن در کشور، جامعه و زندگی ما جاری و ساری است و فرهنگ قرآنی نهادینه شده است.

وی افزود: با عنایت‌های مقام معظم رهبری و راهنمایی‌های ایشان شاهد بروز چهره‌های قرآنی در کشور و دنیای اسلام هستیم. توجه و تأکید ایشان به اینکه می‌فرمایند در برگزاری جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم تلاش کنید به شکلی که ساعت‌ها مردم بنشینند و از این جلسات لذت ببرند و بروند، نشان از توجه ایشان به تلاوت قرآن کریم دارد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو بیان کرد: با توجه به عزتی که قرآن دارد و روز به روزتر عزیزتر می‌شود، این حوادث کوچک قرآن‌سوزی و اهانت به قرآن نه تنها هیچ تأثیری ندارد بلکه باعث می‌شود قرآن روز به روز عزیزتر شود. در حقیقت این اتفاقی که در کشور سوئد رخ داد، یک کینه عمیق را در پیروان ادیان ایجاد کرد و هیچ ثمره دیگری جز کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان مختلف نداشت. آن‌ها سابقه دارند، آنقدر توهین کردند و بار‌ها بر پیامبر(ص) هتک حرمت کردند، اما پیامبر(ص) ما همیشه عزیز و عزیزتر شد.

قبادی تصریح کرد: این بی‌خردان چرا به قرآن توهین کردند و می‌کنند؟ علت این است که آن‌ها درمانده و مستأصل هستند و به ضعف افتاده‌اند و راهی جز این ندارند که اینگونه خودشان را تخلیه کنند. در این جریان هرچند دولت سوئد عذرخواهی کرد، اما این کافی نیست بلکه مجازات عامل این اتفاق و حادثه باید حتماً صورت بگیرد چراکه دنیای اسلام نسبت به این اتفاق، دردمند و گلایه‌مند است.

وی با بیان اینکه ما که در محضر قرآن و کشور قرآنی زندگی می‌کنیم و این را می‌دانیم تا مادامی که در پناه قرآن و متمسک به آموزه‌های قرآنی هستیم، در برابر دشمنان غلبه خواهیم کرد و ان‌شاءالله بر همه مشکلات به لطف و عنایت خداوند فائق خواهیم آمد، گفت: امروز مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و معیشتی مختلفی داریم. علت مشکلات امروز ما در عدم پیوست قرآنی و عدم توجه ما به قرآن است. به دلیل اینکه ما با قرآن فاصله داریم این مشکلات را داریم. اگر این مشکلات را در سایه‌سار قرآن دنبال کنیم، حتماً بر آن‌ها غلبه خواهیم کرد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با تأکید بر اینکه تنها راه ما بازگشت به قرآن و فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: مهم‌ترین، اساسی‌ترین و زیباترین کاری که در این جهت انجام می‌شود، ایجاد انس و فرهنگ قرآنی در جامعه است. امروز هرچقدر با قرآن مأنوس باشیم و حلاوت و شیرینی تلاوت قرآن را به جامعه بچشانیم، فرهنگ قرآنی خود به خود ایجاد می‌شود.

قبادی بیان کرد: یکی از دستاورد‌های سفر‌های قاریان به کشور‌های اسلامی این است که این‌ها مجذوب قرآن، انقلاب اسلامی و مجذوب رهبری می‌شوند و علت آن چشاندن حلاوت قرآن است؛ اگر این فرهنگ و استماع تلاوت الهی، روزافزون بوده و در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود و برکت زیادی در زندگی ما ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز اگر زندگی قاریان قرآن و اصحاب قرآن را ببنید، متوجه خواهید شد که اساتید، حفاظ، و قاریان قرآن چقدر در جامعه عزیز هستند. به همین جهت است که پیامبر(ص) می‌فرماید اشراف امت من، حاملان قرآن هستند. ایشان در جامعه عزت دارند و عزت‌مند هستند، لذا هر مقدار جلوتر می‌رویم، بیشتر به این نتیجه می‌رسیم که ما باید به قرآن برگردیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با بیان اینکه امروز مسئولان، ادارات، بانک‌ها، فرهنگ و زندگی ما با قرآن بسیار فاصله دارد، گفت: باید بررسی و راستی‌آزمایی کنیم که چقدر با قرآن فاصله داریم و هر کس باید به حد توانش بیاید و این فاصله را کم کند.

قبادی با اشاره به اینکه باید از خود بپرسیم که امروز چقدر اخلاق قرآنی در ادارات و سازمان‌های ما نهادینه شده است، گفت: چقدر با ارباب رجوع و با مردم رفتار قرآنی داریم؟ درحالی که مقام معظم رهبری بار‌ها تأکید کرده‌اند که باید با مهربانی و عطوفت با مردم برخورد کنیم تا فرهنگ قرآنی در جامعه قالب شود.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو امروز به فرهنگ قرآنی و اخلاق‌محور در سطح مجموعه وزارت نیرو خیلی تأکید دارند و توصیه می‌کنند، تصریح کرد: امروز توجه به قرآن در وزارت نیرو بیش از گذشته است. سال گذشته مرکز قرآن و عترت آن شکل گرفت و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مسابقات قرآنی وزارت نیرو شرکت کردند و امسال بیش از ۳ هزار نفر در جشنواره نماز و قرآن وزارت نیرو شرکت کرده‌اند. ما مصمم هستیم محافل قرآنی را در وزارت نیرو گسترش دهیم لذا از تلاش همکاران در شرکت آب منطقه‌ای سمنان در این ایام باسعادت تشکر می‌کنم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو اظهار کرد: در مقابل هجمه‌هایی که به ساحت قرآن کریم می‌شود، بهترین کار این است که جان‌فدای قرآن بشویم و رابطه خود را با قرآن نزدیک‌تر و با قرآن زندگی کنیم. همه سعادت بشر در سایه‌سار قرآن است و اگر می‌خواهیم در مقابل جلوه‌های مادی نلرزیم، باید مأنوس با قرآن باشیم و باب قرآن را به روی خودمان باز کنیم.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha