طنین خوش تلاوت قرآن در مهدیه اعظم سمنان + فیلم و عکس
کد خبر: 4152128
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
با برگزاری محافل انس با قرآن وزارت نیرو انجام شد؛

طنین خوش تلاوت قرآن در مهدیه اعظم سمنان + فیلم و عکس

دومین محفل قرآنی وزارت نیرو پس از شیراز، روز گذشته یازدهم تیرماه در دو منطقه به میزبانی آب منطقه‌ای سمنان و مهدیه اعظم این شهر با تلاوت ‌وحید نظریان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم در سطح جامعه اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن در مجموعه‌های وابسته به وزارت نیرو کرده است.

باتوجه به این مهم همزمان با دهه ولایت و امامت محافل ویژه‌ای از سوی این مرکز در سراسر کشور در حال برگزاری است که دومین محفل قرآنی این مرکز روز گذشته یکشنبه، یازدهم تیرماه به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان و با حضور مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محمد سعدالهی، دبیر شورای فرهنگی و دینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین بارانی، امام‌جمعه مهدیشهر و جمعی از پرسنل و جامعه قرآنی سمنان و وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشور برپا شد.

حضور خادمیاران رضوی و نمایش پرچم آستان مقدس امام رئوف، در کنار شور و شوق حضار از کارمندان و کارکنان و جامعه قرآنی شهر سمنان حال و هوای دیگری به این محفل قرآنی داده بود. قرائت ابتدایی مراسم را امین کرک‌آبادی از قاریان مطرح شهر سمنان بر عهده داشت که وی نیز به زیبایی آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد.

بیشتر بخوانید


سمنان؛ میزبان دومین محفل قرآنی غدیریه وزارت نیرو

مشکلات جامعه در سایه‌سار قرآن مرتفع می‌شوند

گزارش تصویری محفل انس با قرآن کریم در مهدیه اعظم سمنان

گزارش تصویری محفل انس با قرآن کریم در شرکت آب منطقه‌ای سمنان‎



حجت‌الاسلام بارانی، امام‌جمعه شهرستان مهدیشهر در این محفل، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم و تجلیل از مجموعه شرکت آب منطقه سمنان گفت: جامعه باید به سمت انس با قرآن حرکت کند، چراکه از این طریق می‌توان هجمه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه بایستی خدا در باور‌های ما حضور داشته باشد، افزود: جوانان باید از طریق قرآن و معرفت به آیات آن به این باور برسند همان‌طور که حضرت امام خمینی(ره) با این باور حرکت کرد و طاغوت را شکست داد.

حجت الاسلام محمد بارانی

امام‌جمعه مهدی‌شهر با اشاره به اهمیت عید غدیر خم در آیات و روایات گفت: در حادثه غدیر خم این سؤال ممکن است پیش بیاید که چرا پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود منصوب کرد و در جواب این سؤال باید گفت که خداوند چند گروه را بر دیگران برتری داده است و نخستین گروه عالمان هستند و عالم‌تر از حضرت امیرالمؤمنین وجود ندارد و خداوند همه علوم را در سینه حضرت علی(ع) قرار دادند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین بارانی افزود: هر جا در قرآن بحث ایمان و عبارت (یاایها الذین آمنوا) مطرح می‌شود شخصیتی که به «آمنوا» باور علمی و عملی داشته حضرت امیرالمؤمنین(ع) بوده است. این مهم از دیگر ویژگی‌هایی است که سبب انتخاب حضرت علی(ع) از سوی پیامبر به‌عنوان جانشین شده است.

وی مجاهد بودن را ویژگی شاخص حضرت علی(ع) به‌عنوان فردی که به‌عنوان جانشین پیامبر (ص) معرفی شد نام برد و گفت: ایشان در این ویژگی نیز سرآمد بودند. علم اول و آخر در سینه حضرت علی (ع) است و قرآن شاهد این علم است.

پایان‌بخش محفل اول شهر سمنان سخنرانی مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو بود که وی نیز گفت: به برکت انقلاب اسلامی و توجهات مقام معظم رهبری امروز قرآن در کشور، جامعه و زندگی ما جاری و ساری است و فرهنگ قرآنی نهادینه شده است.

وی افزود: با عنایت‌های مقام معظم رهبری و راهنمایی‌های ایشان شاهد بروز چهره‌های قرآنی در کشور و دنیای اسلام هستیم. توجه و تأکید ایشان به اینکه می‌فرمایند در برگزاری جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم تلاش کنید به شکلی که ساعت‌ها مردم بنشینند و از این جلسات لذت ببرند و بروند، نشان از توجه ایشان به تلاوت قرآن کریم دارد.

مهدی قبادی

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو بیان کرد: با توجه به عزتی که قرآن دارد و روز به روزتر عزیزتر می‌شود، این حوادث کوچک قرآن‌سوزی و اهانت به قرآن نه تنها هیچ تأثیری ندارد بلکه باعث می‌شود قرآن روز به روز عزیزتر شود. در حقیقت این اتفاقی که در کشور سوئد رخ داد، یک کینه عمیق را در پیروان ادیان ایجاد کرد و هیچ ثمره دیگری جز کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان مختلف نداشت. آن‌ها سابقه دارند، آنقدر توهین کردند و بار‌ها بر پیامبر(ص) هتک حرمت کردند، اما پیامبر(ص) ما همیشه عزیز و عزیزتر شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با تأکید بر اینکه تنها راه ما بازگشت به قرآن و فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: مهم‌ترین، اساسی‌ترین و زیباترین کاری که در این جهت انجام می‌شود، ایجاد انس و فرهنگ قرآنی در جامعه است. امروز هر چقدر با قرآن مأنوس باشیم و حلاوت و شیرینی تلاوت قرآن را به جامعه بچشانیم، فرهنگ قرآنی خود به خود ایجاد می‌شود.

قبادی بیان کرد: یکی از دستاورد‌های سفر‌های قاریان به کشور‌های اسلامی این است که این‌ها مجذوب قرآن، انقلاب اسلامی و مجذوب رهبری می‌شوند و علت آن چشاندن حلاوت قرآن است؛ اگر این فرهنگ و استماع تلاوت الهی، روزافزون بوده و در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود و برکت زیادی در زندگی ما ایجاد خواهد شد.

وحید نظریان

در ادامه برنامه‌های قرآنی وزارت نیرو در شهر سمنان، محفل با شکوه دیگری در همان روز و در مهدیه اعظم سمنان از ساعت ۲۰ با حضور همه مشتاقان و عاشقان قرآن و اهل بیت(ع) به همت مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو و با مشارکت مهدیه اعظم سمنان و شرکت آب منطقه‌ای و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و همچنین دارالقرآن آموزش و پرورش شهر سمنان برگزار شد.

در این محفل نیز تلاوت ابتدایی را امین کرک‌آبادی از قاریان مطرح شهر سمنان بر عهده داشت و در ادامه اجرای گروه تواشیح «رضوان» شهر سمنان کام حضار و مستمعین را شیرین کرد. پایان بخش هر دو محفل تلاوت وحید نظریان، قاری و مدرس قرآن از استان کرمانشاه بود که به زیبایی هرچه تمام‌تر به اجرای تلاوت پرداخت و شور وصف‌ناپذیری را در میان مشتاقان به عطر تلاوت قرآن ایجاد کرد.

عطرتلاوت قرآن فضای سمنان را پر کرد + فیلم و عکس

در حاشیه این محفل، جلسه آموزشی صوت و لحن قرآن کریم توسط وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشور با حضور جمعی از قرآن‌دوستان و جامعه قرآنی این شهرستان برگزار شد.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha