کارگاه نوآوری در مشارکت‌های اجتماعی در گرگان برگزار شد
کد خبر: 4152725
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

کارگاه نوآوری در مشارکت‌های اجتماعی در گرگان برگزار شد

پیش رویدادنما «نوآوری در مشارکت‌های اجتماعی» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با حضور معاون فرهنگی ورزش و جوانان گلستان و نخبگان، سمن‌ها و جوانان خلاق و نوآور روز گذشته در کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد.

کار گاه نوآوری و مشارکت اجتماعی رویداد نما در گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، پیش رویدادنما «نوآوری در مشارکت‌های اجتماعی» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با حضور معاون فرهنگی ورزش و جوانان گلستان و نخبگان، سمن‌ها و جوانان خلاق و نوآور روز گذشته، 13 تیرماه در کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد.

حامد ملاحسنی، معاون فرهنگی ورزش و جوانان گلستان در این برنامه گفت: رویدادنما هدفش در بعد ثمن‌ها بوده و جوانانی که می‌توانند کار تشکیلاتی انجام دهند می‌توانند ایده‌های نو خود را در این پیش رویداد ثبت کنند.

معاون فرهنگی ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: ما برای اینکه در جامعه نقشی ایفا کنیم نیاز به روش‌های نوین داریم لذا نوآوری صرفاً نباید محدود به علوم ریاضی و تجربی شود باید در زمینه علوم انسانی بتوانیم با ارائه ایده‌های نو و خلاقانه تولید محتوا کنیم.

عماد آیدانی، مدیر شتاب‌دهنده ایمن صنعت هیرکانا در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه ایجاد تغییرات اجتماعی و حل مشکلات اجتماعی دو هدف اصلی کارآفرین اجتماعی است، گفت: یک کارآفرین باید با یک فرایند خلاقانه و با استفاده از روش‌های نوین کسب و کار اشتغال جدیدی را ایجاد کند.

مدیر شتاب‌دهنده ایمن صنعت هیرکانا با بیان اینکه کارآفرین اجتماعی باید توانایی ارتباط با سازمان، دولت و مردم و جامعه محلی خود داشته باشد، افزود: یک کارآفرین ضمن ارائه ایده مناسب باید به بازار کسب و کار، تیم کار، مدل کسب و کار و سرمایه و زمان دقت کافی داشته و با جامعه محلی و زیست بوم منطقه خود آگاهی کافی داشته باشد.

آیدانی ادامه داد: گاهی اوقات کارآفرین فکر می‌کند با داشتن سرمایه و تسهیلات اولیه می‌تواند ایده‌ای را طراحی کند و منجر به اشتغال شود اما این تفکر از اساس اشتباه است چون سرمایه اولیه یک کارآفرین داشته‌های خود فرد است لذا کارآفرین با داشتن ایده مناسب و تیم کار و رعایت‌کردن ضوابط کارآفرینی می‌تواند یک کارآفرین موفق بوده و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

در پایان این جلسه جوانان خلاق و نوآور با ثبت ایده‌های نو و خلاقانه خود در رواید نما به ارائه ایده‌های خود در مشارکت اجتماعی پرداختند که قرار است توسط داوران مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha