برگزاری نشست مجازی «قرآن افتخار ما است» در محکومیت قرآن‌سوزی سوئد
کد خبر: 4152785
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

برگزاری نشست مجازی «قرآن افتخار ما است» در محکومیت قرآن‌سوزی سوئد

علمای 25 کشور مختلف اسلامی در نشست مجازی «قرآن افتخار ما است» از طریق 15 نهاد شرکت کننده، خواستار تشدید اقدامات علیه سوئد شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز مطالعات رسانه‌ای انسان مصر، نشست مجازی «قرآن افتخار ما است» با حضور 15 نهاد رسانه‌ای و علمایی از 25 کشور اسلامی روز گذشته، سه‌شنبه  به همت مرکز مطالعات رسانه‌ای انسان برگزار شد.

در این نشست که با هدف حمایت از قرآن کریم و ایستادگی در برابر کارزار نفرت‌پراکنی علیه اسلام و مسلمانان برگزار شد، حاضران ضمن محکومیت این اقدامات خواهان افزایش اقدامات علیه سوئد شدند.

در بیانیه پایانی کنفرانس با حضور علما، وعاظ، اندیشمندان و نمایندگان سازمان‌ها از بیش از 25 کشور جهان، از کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده است تا کارزارهایی را برای تحریم محصولات سوئدی اتخاذ کنند و به منظور حمایت و معرفی کتاب خدا با استفاده از تمام ابزارهای موجود و قانونی از قبیل فعالیت‌های رسانه‌های، شبکه‌های اجتماعی و همچنین اقدامات اجتماعی اقدام کنند.

شرکت‌کنندگان از همه سازمان‌ها، نهادها و مردم مسلمان خواستند تا آنچه را که رخ داده به عنوان یک اقدام نفرت‌انگیز که توسط یک افراط‌گرا و تحت حمایت پلیس سوئد انجام شده است، محکوم کنند.

آنها همچنین بر حرمت همه مقدسات و اعتقادات تأکید و تصریح کردند: توهین و تعرض به این مقدسات نمی‌تواند موضوع آزادی بیان باشد. شرکت‌کنندگان همچنین از کشورهای اسلامی و غربی خواستند که  عالمان مسلمان به تبیین معانی بلند قرآن کریم و رساندن پیام آن از طریق زبان‌های مختلف به مردم جهان بپردازند.  

انتهای پیام
captcha