تجربه بازسازی خوشنویسی و نقاشی‌خط به نمایش درمی‌آید
کد خبر: 4152852
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

تجربه بازسازی خوشنویسی و نقاشی‌خط به نمایش درمی‌آید

دومین نمایشگاه انفرادی مریم مومنی در گالری ایده به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش ایکنا، نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط مریم مومنی فردا جمعه 16 تیر از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه ایده گشایش خواهد یافت.

در استیتمنت این نمایشگاه اینگونه آمده است: بازسازی تنها محدود به یک بنای فرسوده در شهر نمی‌شود. گاه یک هنر سنتی مانند خوشنویسی ایرانی نیز برای حفظ حیات و پویایی خود نیازمند بازسازی است. در این فرایند، حروف و کلمات نستعلیق از روی سطور چلیپا و کتابت برخاسته و نوع دیگری از هم نشینی را تجربه می کنند. کارهای پیش رو، روایت تجربه زیسته هنرمندی است که پس از فعالیت در دو حوزه خوشنویسی و شهرسازی، اکنون بازسازی هنر خویش را تجربه می‌کند. این آثار با تاکید بر وجه فرمی حروف و کلمات نستعلیق، جهت بیان مفاهیمی فرهنگی - اجتماعی خلق شده‌اند.

در این نمایشگاه تعداد 24 اثر با موضوع بیان مفاهیم فرهنگی - اجتماعی در قالب خط و نقاشی‌خط ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا تاریح 22 تیر از ساعت 16 تا 20 به نشانی‌های تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه هجدهم، شماره ۲۶، گالری ایده مراجعه کنند.

مریم مومنی، متولد ۱۳۶۷ دارای مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی از پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او حدود ۲۰ سال است که خوشنویسی را در محضر اساتیدی مانند استاد عباس اخوین، حجت‌الله اسدی و اسماعیل دارابی منش و نقاشی‌خط را در محضر محمد بخشی‌زاده فرا گرفته و پس از یک دهه فعالیت در حوزه شهرسازی، اکنون نمایشگاهی برپا کرده که ترکیبی از تجارب وی در سه حوزه خوشنویسی، نقاشیخط و شهرسازی است.

انتهای پیام
captcha