برگزیدگان گیلانی مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر تجلیل شدند
کد خبر: 4152887
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

برگزیدگان گیلانی مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر تجلیل شدند

مراسم تجلیل از برگزیدگان گیلانی مسابقات قرآنی جمعیت هلال احمر گیلان امروز، 14 تیرماه با حضور دبیر برگزاری مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

حجت الاسلام ذکاوت دبیر برگزاری مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمود ذکاوت، دبیر برگزاری مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر ایران امروز، 14 تیرماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان گیلانی مسابقات قرآنی جمعیت که در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، با اشاره به آیه « فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا؛ هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است» اظهار کرد: تأسیس هلال احمر به بیش از 1400 سال پیش باز می‌گردد، تمام اهدافی که برای هلال احمر پیش‌بینی شده بر مبنای همین آیه از قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه درخشش فعالیت‌های هلال احمر به برکت آیات قرآن است، افزود: در سال 1403 مسابقات بین‌المللی قرآن هلال احمر به میزبانی ایران برگزار می‌شود، در جلساتی که با نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان داشتیم برای میزبانی از این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

حجت‌الاسلام چهری، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان هم در این آیین اظهار کرد: مسابقات قرآن هلال احمر بعد از 12 سال در جمعیت هلال احمر احیا شد، بیش از دو هزار نفر در مسابقات شهرستانی در 16 شعبه شرکت کردند و 200 نفر به مرحله استانی راه یافتند. پس از برگزاری مرحله استانی، 23 نفر به مرحله کشوری این دوره از مسابقات اعزام شدند که 10 نفر موفق به کسب مقام شدند. پایگاه قرآنی جمعیت هلال احمر به زودی در استان راه‌اندازی می‌شود تا امور جمعیت استان بر مبنای قرآن برنامه‌ریزی شود.

فرهاد فلاح‌پور، مدرس قرآن هم در این آیین با بیان اینکه امروز گیلان می‌تواند با روش القا و اقرا یک قطب قرآنی در جهان باشد، اظهار کرد: قرآن آنطور که باید در جامعه مطرح نشده و می‌توان با روش القا و اقرا حتی کودکی که مهارت خواندن و نوشتن ندارد به درجه حفظ قرآن رساند.

وی با بیان اینکه آموختن و فراگیری و ورود به قرآن و مواجهه با این کتاب انسان‌ساز، محدود به سن و سال و سواد نیست، افزود: وقتی هدف و مقصد نهایی نزول قرآن جامعه انسانی و عموم مردم هستند حتما خدای حکیم و دانای مطلق ظرفیت بهره‌گیری همگانی قرآنش را به‌صورت سهل و آسان در فطرت مخاطبانش قرار داده لذا باید امروز نوع آموزش قرآن ما وحیانی و منطبق با این ظرفیت انسانی خدادادی باشد و در این صورت قرآن بر مردم آسان و در متن زندگی‌شان قرار گرفته و سبک زندگی‌ می‌شود.

گفتنی است؛ ابراهیم تبسم چهره رتبه دوم رشته قرائت تحقیق، محمدرضا حسین‌پور رتبه سوم رشته قرائت ترتیل، محمدرضا جعفرپور رتبه اول رشته حفظ کل، علی عادلیان رتبه دوم رشته حفظ سه جزء، سیدمهدی نورانی رتبه اول رشته حفظ پنج جزء، ارشیا رجبی رتبه اول رشته حفظ ۱۰ جزء، محمدعلی موسی‌پور رتبه سوم رشته حفظ ۱۵ جزء، نفیسه سادات عربانی رتبه دوم رشته حفظ ۱۰ جزء، هستی عادلی رتبه اول حفظ 15 جزء، امیرمحمد عادلیان رتبه اول حفظ سوره یاسین را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha