سعادت جامعه در لایه‌های مختلف در روند استفاده از قرآن و عترت است
کد خبر: 4153053
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
معاون وزیر نیرو:

سعادت جامعه در لایه‌های مختلف در روند استفاده از قرآن و عترت است

معاون وزیر نیرو در «محفل قرآن و ولایت» وزارت نیرو با تاکید بر اینکه لازمه رسیدن به راه سعادت در هر جامعه توجه به قرآن و عمل به فرامین اهل بیت(ع) است، گفت: سعادت جامعه در لایه‌های مختلف، در روند استفاده از قرآن و عترت است و اگر قرآن در جامعه‌ای نباشد آن جامعه به جایگاه مطلوب نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم در سطح جامعه در دهه ولایت و امامت اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با عنوان «محافل قرآن و ولایت» در مجموعه‌های وابسته به وزارت نیرو کرده است.

بر همین اساس آخرین محفل این برنامه‌ها روز گذشته چهارشنبه، ۱۴ تیر با حضور احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو و رئیس شورای فرهنگی این وزارتخانه،حسینی و‌ معین فارسانی مدیران کل هماهنگی امور استان‌ها و پشتیبانی وزارت نیرو، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان و جمعی از معاونان و کارکنان این شرکت در مجتمع فرهنگی باشگاه برق ساری برگزار شد.

احمد حیدری، معاون وزیر و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو در این محفل ضمن تبریک عید غدیر و قدردانی از برگزارکنندگان این محفل قرآنی گفت: فلسفه خلقت انسان بر اساس کلام خدا برای عبادت است و لذا خدای متعال به همه انسان‌ها سرمایه‌ای به‌عنوان عمر داد که بالاترین سرمایه هر بشر است. در این بین خدای متعال قیدی قرار داد و فرمود در عبادتی که از شما خواسته‌ام و عمرتان که نسبت به آن باز خواست خواهد شد، از هرکسی بیشتر از وسع و توانش مطالبه نخواهد شد.

وی ادامه داد: حال سوال اینجاست که با توجه به عمری که خدای متعال در اختیار ما قرار داده است و قرار است که در طول آن به عبادت بپردازیم، عبادت واقعی چیست؟ آیا تنها نماز خواندن عبادت است؟ آیا قرآن‌ خواندن یا روزه گرفتن عبادت است؟ و یا خدمت به خلق و مانند آن عبادت محسوب می‌شود؟ و اولویت چنین عبادت‌هایی چیست؟ لذا خداوند متعال به همین دلیل قرآن را نازل فرمودند که هرآنچه انسان در کره زمین نیاز دارد در قرآن برای او روشن و مشخص کند.

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت بشر است و باید در عمری که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است، از آن بهره‌مند شویم، گفت: دلیل نزول قرآن از سوی خداوند باری‌تعالی این است تا انسان بتواند با بهره‌مندی درست از این مصحف شریف، به تمام چیز‌هایی که در همه اعصار به آن نیاز دارد، دسترسی پیدا کند.

حیدری با بیان اینکه قرآن کریم غیر قابل تحریف است و باید تا قیامت نسل به نسل به دست تمامی انسان‌ها برسد اظهار کرد: خدای متعال قید دومی هم برای هدایت انسان قرار داد و گفت که بعد از رسول اکرم(ص) امامانی را قرار می‌دهم که ولی الله، خلیفه خدا و امام روی زمین باشند و تا زمانی که احدی در کره خاکی زندگی می‌کند این امامان هم همراه و همواره باشند. برهمین اساس قرآن و امام که ولی خدا بر روی زمین هستند برای این آمدند که به انسان چگونگی سپری کردن عمرش را بیان کنند.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه لازمه رسیدن به راه سعادت در هر جامعه انسانی توجه به قرآن و عمل به فرامین اهل بیت(ع) است، گفت: به همین جهت باید از این دو نعمت الهی محافظت کرده و استفاده ببرد. در واقع سعادت جامعه در لایه‌های مختلف، در روند استفاده از قرآن و عترت است و اگر قرآن در جامعه‌ای نباشد آن جامعه به جایگاه مطلوب و سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

سعادت جامعه در لایه‌های مختلف در روند استفاده از قرآن و عترت است

وی در ادامه با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی حرکت در مسیرهمین دو نعمت الهی یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است، به توفیقات وزارت نیرو در راستای خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز بالاترین ضریب برق‌رسانی به شهر‌ها و روستا‌ها در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی است.

معاون وزیر نیرو به ایثار کارکنان وزارت نیرو در حوزه برق و آبرسانی به ملت شریف ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: همه این نیرو‌ها در صحنه‌های فرهنگی، دینی، قرآنی و مذهبی حضور دارند و این از افتخارات جمهوری اسلامی است که این کارکنان در این حوزه‌ها نیز افتخارات بی‌شماری را کسب کرده‌اند.

حیدری با بیان اینکه مدیران هم باید در این حکومت خود را خدمتگزار مردم بدانند و برای رفع کم و کاستی‌ها با مراجعه به قرآن و سیره اهل بیت(ع) برای خدمت به جامعه موفق‌تر عمل کنند، گفت: بر همین اساس تقویت فعالیت‌های قرآنی و اهل بیتی وزارت نیرو ازجمله موراد مورد تأکید شورای فرهنگی وزارت نیرو و وزیر محترم و مجموعه‌های وابسته به این وزارتخانه است.

وی در ادامه به جایگاه حضرت(ع) پرداخت و اشاره کرد: با فرمانی که حضرت رسول از خداوند می‌گیرد، صحنه غدیر رقم می‌خورد و ولایت در عالم جاری می‌شود. تمامی امامان علاوه بر اینکه، ولی شدند خود نیز ولایتمدار بودند. حضرت علی(ع) خلیفه الله است و این یعنی ایشان خلفیه خدا بر زمین است که تمام اسمای الهی در نزد ایشان بود و بر تمامی علوم کتاب آگاه بود. پاسخ تمام مجهولات عالم در نزد امیرالمؤمنین بود و تمام نادانسته‌ها را می‌دانست.

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو افزود: حقیقت تمام عالم در نزد مولا است و ایشان قبله فرشتگان و همه ملائک است. هر کسی مولا و اهل بیت(ع) را قبول نداشته باشند، تکلیفش مشخص است. به همین جهت اهل بیت(ع) و ولایت، امانت گرانبهایی هستند که خداوند و رسول اکرم در اختیار ما قرار دادند که باید سجده شکر کنیم و از خدای متعال متشکر باشیم که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که قرآن و اهل بیت در آن جاری است.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha