محافل «قرآن و ولایت» وزارت نیرو در مازندران پایان یافت + عکس و فیلم
کد خبر: 4153078
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

محافل «قرآن و ولایت» وزارت نیرو در مازندران پایان یافت + عکس و فیلم

آخرین محفل «قرآن و ولایت» وزارت نیرو روز گذشته چهارشنبه، ۱۴ تیر در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم در سطح جامعه در دهه ولایت و امامت اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با عنوان «محافل قرآن و ولایت» در مجموعه‌های وابسته به وزارت نیرو کرده است.

بر همین اساس آخرین محفل این برنامه‌ها روز گذشته چهارشنبه، ۱۴ تیر با حضور احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو و رئیس شورای فرهنگی این وزارتخانه، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، حسینی و معین فارسانی مدیران کل هماهنگی امور استان‌ها و پشتیبانی وزارت نیرو، کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان و جمعی از معاونان و کارکنان این شرکت در مجتمع فرهنگی باشگاه برق ساری برگزار شد.

بیشتر بخوانید


مازندران؛ میزبان آخرین محفل «انس با قرآن و ولایت» وزارت نیرو

سعادت جامعه در لایه‌های مختلف در روند استفاده از قرآن و عترت است

ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر در هفدهمین دوره مسابقات قرآن و نماز وزارت نیرو


محافل «قرآن و ولایت» وزارت نیرو در مازندران پایان یافت

حمزه زاهدی، قاری شناخته شده مازندران تلاوت ابتدای این برنامه را برعهده داشت. این محفل با استقبال پرشور کارکنان شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان همراه بود و همه حضار با گوش دل آماده شنیدن کلام وحی بودند و این استقبال به خوبی نشان داد که شهر‌های مازندران و ساری در عرصه قرآنی مانند همیشه جلودار، پیشقدم و پرچمدار هستند.

کشف رموز قرآن راه رسیدن به سازندگی است

در ادامه این برنامه کوروش موسوی تاکامی، مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت و عید غدیر گفت: آیات قرآن کریم سراسر پند و نشانه برای سعادت بشر هستند، تدبر و بهره‌گیری از آیات این مصحف شریف نیازمند دل بینا و دانش شیوا است.

وی با بیان اینکه امیدواریم ملت شریف ایران اسلامی نیز بتوانند با بهره‌مندی درست از قرآن کریم به کشف مکنونات عالم دست یابند و در حوزه‌های مختلف علم و فناوری خودکفا شوند، تصریح کرد: امید است بتوانیم رموز و نشانه‌های قرآنی را بشناسیم، بفهمیم و از آن‌ها الگو گرفته تا رشد کنیم.

کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان

مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تصریح کرد: کشف رموز آیات قرآن، تنها راه رسیدن به اهداف بلند توسعه و سازندگی است. ما باید به درک صحیحی از ستون آفرینش رسیده و از کهکشان‌ها عبور کرده و به اعماق و انتهای لبه‌های کیهان برسیم. این رسایش، تکنولوزی می‌خواهد و رسیدن به تکنولوژی مدرن نیازمند درک کد‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه در دنیا به ویژه بخش‌هایی از آمریکای شمالی و اروپا با فروپاشی شبکه برق مواجه هستند، بیان کرد: امروز با اتکا به توان ایده و اندیشه نخبگان ایران اسلامی در صنعت برق مستقل شده‌ایم و عقب‌ماندگی‌ها با به‌روز رساندن دانش و تکنولوژی جبران شده است. خداوند متعال را شاکریم که با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و دانش نخبگان این مرز و بوم در کشور با فروپاشی شبکه برق مواجه نیستیم؛ پیشرفت صنعت برق کشور نتیجه اتکا به شعار ما می‌توانیم است.

موسوی تاکامی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: خرسندیم که امروز در آستانه فرارسیدن عید غدیرخم میزبان پانزدهمین محفل انس با قرآن کریم وزارت نیرو در ساری، مرکز دیار علویان، اولین خاستگاه تشییع در ایران اسلامی هستیم.

بعد از وی نیز منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یا یاد و نام شهدای وزارت نیرو، اظهار کرد: بدون شک عید ولایت و روز غدیر بزرگترین و با ارزش‌ترین عید برای مسلمانان است.

وی افزود: پس از حکومت علوی علی(ع) حکومتی تشکیل نشد به‌جز حکومت اسلامی که مبنای آن قرآن و عترت بود. مبانی این کشور و انقلاب نیز بر اساس قرآن و عترت است و مازندران نیز دیار علویان بوده و همچنان نیز پیرو ولایت و شهدا هستند و گواه آن شهدای این خطه است.

زارعی تاکید کرد: مازندران دارای بیشترین محافل قرآنی، یادواره‌های شهدا در کشور است و اگر در هر خطه این دیار گام بگذارید شاهد چنین محافلی هستیم. ما از زحمات وزارت نیرو در گذر موفق از پیک تابستانی امسال قدردانی می‌کنیم و انتظار ما برق‌دار کردن حداکثری بخش کشاورزی و چاه‌های آب واقع در اراضی کشاورزی است که امروز در این بخش با چالش مواجه هستیم.

محافل «قرآن و ولایت» وزارت نیرو

مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، دیگر سخنران این محفل بود که وی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه امروز وزارت نیرو در عرصه فعالیت‌های قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن پیشتاز است گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی برپایی نشست‌های تلاوت و استماع قرآن کریم امروز وزارت نیرو در عرصه قرآنی کشور نهادی مفتخر و سرافزار است که علاوه بر خدمات‌رسانی در صنعت آب و برق کشور، شاهد افتخارات ارزشمند وزارت نیرو در حوزه قرآنی هستیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در سخنان دیگری گفت: در حال حاضر هجدهمین جشنواره بزرگ قرآن و نماز فرزندان کارکنان وزارت نیرو را آغاز کرده‌ایم و تا امروز مرز ثبت‌نام فرزندان کارکنان وزارت نیرو برای شرکت در جشنواره قرآن و نماز از مرز چهار هزار نفر گذشته است.

بر اساس گزارش خبرنگار ایکنا، بعد از وی مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشور آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد که حال و هوای این محفل نیز دگرگون شد. در ادامه این برنامه فرزندان غلام‌نژاد بر روی سن و در کنار پدر حاضر شدند و به اجرای برنامه همخوانی قرآنی پرداختند که این اجرای خانوادگی فضای این محفل را به کلی تغییر و شور حال دیگری به این برنامه قرآنی بخشید.

پایان بخش این محفل قرآنی سخنرانی احمد حیدری، معاون وزیر و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو بود که وی نیز ضمن تبریک عید غدیر و قدردانی از برگزارکنندگان این محفل قرآنی با تاکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت بشر است و باید در عمری که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است، از آن بهره‌مند شویم، گفت: دلیل نزول قرآن از سوی خداوند باری‌تعالی این است تا انسان بتواند با بهره‌مندی درست از این مصحف شریف، به تمام چیز‌هایی که در همه اعصار به آن نیاز دارد، دسترسی پیدا کند.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه لازمه رسیدن به راه سعادت در هر جامعه انسانی توجه به قرآن و عمل به فرامین اهل بیت(ع) است، گفت: به همین جهت باید از این دو نعمت الهی محافظت کرده و استفاده ببرد. در واقع سعادت جامعه در لایه‌های مختلف، در روند استفاده از قرآن و عترت است و اگر قرآن در جامعه‌ای نباشد آن جامعه به جایگاه مطلوب و سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

تقویت فعالیت‌های قرآنی و اهل بیتی وزارت نیرو

حیدری با بیان اینکه مدیران باید در این حکومت خود را خدمتگزار مردم بدانند و برای رفع کم و کاستی‌ها با مراجعه به قرآن و سیره اهل بیت(ع) برای خدمت به جامعه موفق‌تر عمل کنند، گفت: بر همین اساس تقویت فعالیت‌های قرآنی و اهل بیتی وزارت نیرو ازجمله موراد مورد تأکید شورای فرهنگی وزارت نیرو و وزیر محترم و مجموعه‌های وابسته به این وزارتخانه است.

در پایان این برنامه از خانواده مهدی غلام‌نژاد و فرزاند وی نیز تقدیر و به پاس فعالیت‌های قرآنی وی از سوی معاون وزیر یک سفر خانوادگی به مشهد مقدس اهدا شد. یادآور می‌شود پیش از این برنامه نیز استان‌های فارس، سمنان و خوزستان میزبان این برنامه و محافل قرآنی بودند و در کنار این محافل ویژه بیش از ۱۰ محفل قرآنی دیگر در نقاط مختلف کشور به همت مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو برپا شد.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha