ایران در تکاپوی عید ولایت و امامت
کد خبر: 4153225
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
برخط جامعه

ایران در تکاپوی عید ولایت و امامت

برپایی مراسم اهدای ۲۰ هزار سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اعلام جزئیات مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر، افتتاح دومین کلان بیمارستان کشور در عید غدیر و ... از مهمترین اخبار گروه اجتماعی ایکنا در هفته‌ای بود که گذشت.

به گزارش ایکنا، گروه اجتماعی خبرگزاری ایکنا طی هفته‌ای که گذشت، اخبار مهمی با تیترهایی همچون؛ ضرورت مدیریت فرهنگی قدرتمند در حوزه حجاب و پوشش اسلامی، برپایی مراسم اهدای ۲۰ هزار سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، برگزاری مراسم تجلیل از متصدیان و راهیان نور، مشارکت ۳۵۳ مسجد در رویداد «قهرمان شهر»، حمایت تهران از نجف برای خدمت به زائران اربعین، برگزاری نشست تخصصی «اسناد بالادستی و دیدگاه‌های تربیتی، برپایی نشست خبری جشنواره ملی «بهیندخت»، لزوم آموزش استانداردهای بین‌المللی روش تدریس به معلمان، تجمع مطالبه‌گران حجاب، اعلام جزئیات مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر، نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مدارس نیمه تمام، برگزاری نشست علمی «مداخله دولت در مسئله حجاب»، ولایت هدایتگر زندگی فردی و اجتماعی است، افتتاح دومین کلان بیمارستان کشور در عید غدیر و زیرساخت‌های زیست عفیفانه نداریم را منتشر کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ضرورت مدیریت فرهنگی قدرتمند در حوزه حجاب و پوشش اسلامی

شست سیاست‌گذاری حجاب و پوشش در ایران امروز (چالش‌ها و راهبردها) روز ۱۰ تیرماه با حضور علی‌اکبر صالحی، قائم‌مقام فرهنگستان علوم، ابراهیم حاجیانی، دانشیار جامعه‌شناسی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، لیلا فلاحتی، دانشیار گروه مطالعات زنان پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی‌ و حسن بنیانیان، مدیر گروه پیوست‌نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل فرهنگستان علوم برگزار شد.

حسن بنیانیان، مدیر گروه پیوست‌نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در سخنانی بیان کرد: در موضوع حجاب و پوشش شرایط روحی، جسمی، خانوادگی و اعتقادی سیاست‌گذاران به شدت تاثیرگذار است. البته ما در کلیت سیاست‌گذاری دچار اختلالاتی هستیم که یکی از آن‌ها ضعف در مسئله‌شناسی، ضعف در تحقیقات در شناخت علل، ضعف در کشف راه حل‌ها و ضعف در سیاست گذاری هستیم.

وی افزود: فلسفه پوشش اسلامی این است که روابط جنسی از درون خانواده به سطح جامعه نیاید. به میزانی که پوشش اسلامی سست شده و به جامعه منتقل می‌شود، بازخوردی که به شخصیت افراد بازمی‌گردد ابعاد بزرگی پیدا می‌کند؛ لذا مسئله حجاب در جامعه آغاز دوره‌ای از سبک زندگی است که باید بدان پرداخت.

اهدای ۲۰ هزار سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد

مراسم اهدای ۲۰ هزار سری جهیزیه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) روز ۱۱ تیر با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام‌جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام کازرونی، رییس هیئت‌ امنای کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و معاونان ایشان، حسین حق‌وردی، نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی در محل کمیته امداد شهرستان شهریار برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام‌جمعه موقت تهران نیز در سخنانی بیان کرد: مفتخرم که در این ایام فرخنده سعادت حضور در این محفل نورانی به دست آمد و افتخار قدرشناسی از زحمات برادران و خواهرانی را داشته باشم که در کمیته امام افتخار خدمت به ملت عزیز و اقشار محروم جامعه را دارند.

وی اظهار کرد: هدف در جامعه اسلامی و نظام اسلامی تراز، جامعه‌ای است که در آن از نظر اقتصادی در شرایطی باشیم که ضعیف‌ترین افراد جامعه مورد حمایت کامل نظام باشند و فقر و تهیدستی در یک نظام اسلامی که به تعبیر رهبر انقلاب دولت اسلامی در آن محقق شده باشد، جایگاهی ندارد.

وی افزود: رسیدن به این مهم نیز جز با یک اقتصاد بزرگ قابل دستیابی نیست. باید به یک اقتصاد بزرگ با بالاترین تولید ناخالص داخلی و با توزیع عادلانه و معقول ثروت و خدمات و تأمین اجتماعی قابل قبول دست پیدا کنیم.

برگزاری مراسم تجلیل از متصدیان و راهیان نور

تجلیل از متصدیان و راهیان نور کل کشور و افتتاحیه راهیان نور شمال غرب کشور به مناسبت سالروز آزادسازی شهر مهران روز یکشنبه،‌ ۱۱ تیر در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار و گرامیداشت شهدای دفاع مقدس بیان کرد: سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج از حامیان راهیان نور و راهیان پیشرفت هستند. قطعاً دشمن را در جنگ ترکییی هم شکست می‌دهیم و در این راستا راهیان نور پرشور مسیر خود را ادامه داده است.

وی ادامه داد: راهیان نور، امتداد یاد شهداست و باید این مسیر را پرتوان ادامه داد. راهیان نور نه‌تنها مشتاقان این راه، بلکه کج‌ رفتگان را به راه راست هدایت می‌کند.

سردار قریشی با اشاره به نیاز امروز به بهره‌مندی از این ساحت معنوی، گفت: باید شاهد وسیع‌تر و گسترده‌تر شدن این سفره الهی باشیم. خداوند این توفیق را بدهد که  جزء جیره‌خواران سفره امام و شهدا باشیم. 

ایران در تکاپوی عید غذیر

مشارکت ۳۵۳ مسجد در رویداد «قهرمان شهر»

نشست خبری تشریح برنامه‌های رویداد ورزشی «قهرمان شهر ۲» روز ۱۱ تیرماه با حضور حسین اوجاقی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران و اصحاب رسانه برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه ورزش در نشاط اجتماعی تأثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: ۵۶ درصد مردم دچار فقر حرکتی به خاطر زندگی مدرنیته هستند. این عدد در بانوان بیشتر است و این مسئله رسالت ما را  سنگین‌تر می‌کند.

اوجاقی با اشاره به اینکه قرارگاه تعلیم و تربیت ذیل امور مساجد شهرداری تهران فعال است و با برپایی جشنواره آرمان زمینه برای بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان ایجاد شده است، اظهار کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران نیز زیر مجموعه این قرارگاه است و به ارائه خدمات ورزشی برای نوجوانان مسجدی می‌پردازد. ۳۵۳ مسجد شاخص هدف‌گذاری شده در جشنواره آرمان، در رویداد قهرمان شهر نیز مشارکت خواهند داشت.

حمایت تهران از نجف برای خدمت به زائران اربعین

هیئتی از کشور عراق شامل معاون اول استاندار نجف، معاون بهداشت نجف، شهردار نجف، نماینده دانشگاه کوفه و نماینده گمرگ نجف روز ۱۱ تیرماه با علیرضا فخاری، استاندار تهران دیدار و در خصوص مسائل مرتبط با پیاده‌روی اربعین رایزنی کردند.

در این دیدار، ابتدا هاشم نجم عبید، معاون اول استاندار نجف، ضمن قدردانی از استاندار تهران بابت میهمان‌نوازی هیئت ایرانی، خواستار همکاری مشترک ایران و عراق و افزایش همکاری در حوزه‌های مختلف شد و گفت: وجود مراکز مقدس دو کشور موجب ارتقای روابط دو کشور شده است. البته همین مسئله باعث شده دشمن در این زمینه فعال شود و تصمیم ما برای ارتقای همکاری در این زمینه را ارتقا داده است.

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز حمایت و ایجاد تسهیلات در نجف برای زائران را توفیق مشترک استانداری تهران و نجف برشمرد و گفت: هدایت و پشتیبانی از موکب‌هایی که در نجف اشرف برپا می‌شود، وظیفه استاندار تهران است.

وی تصریح کرد: از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد فاصله زمانی ما تا پیاده‌روی اربعین است که باید در مرزها و داخل شهر نجف هماهنگی‌هایی انجام دهیم. مسئله مهم قابل توجه این است که برای پذیرایی از زائران باید تجهیزات را قبل از موعد مقرر به نجف ارسال کنیم. همچنین مقرر شده ماشین‌آلات مربوط به نظافت عمومی شهر نجف را نیز ما ارسال کنیم و انتظار ما این است که در حوزه ارائه امکانات زیرساختی از جمله آب، برق و مخابرات مسئولان نجف به ما کمک کنند.

نشست تخصصی «اسناد بالادستی و دیدگاه‌های تربیتی

نشست تخصصی «اسناد بالادستی و دیدگاه‌های تربیتی» روز ۱۱ تیر در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد‌صادق موسوی‌نسب، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با موضوع «خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و ارتباط آن با اسناد بالادستی» سخنرانی کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است:

«موضوع بحث من این است که در نظام آموزشی ما مدیریت برنامه درسی و مجامع آموزشی باید دست چه کسانی باشد و ربط و نسبت این امر با حاکمیت اسلامی چگونه باشد باشد. ما در مباحث تعلیم و تربیت به دو شکل می‌توانیم کار کنیم یک شکل فردی که چهره به چهره است و مربوط به نظام تعلیم و تربیت است. یک بحث دیگر جنبه‌های کلان آموزش و پرورش است از جمله اینکه اداره این فعالیت‌ها را به دست چه کسانی بدهیم.

در دنیا در مورد خصوصی‌سازی خیلی تحقیقات کردند و به سه شکل رفتار می‌کنند: متمرکز مثل لبنان، نیمه‌متمرکز مثل فرانسه و غیر متمرکز مثل آمریکا. هر کدام استدلال خاص خودشان را دارند به عنوان مثال گروه سوم استدلال می‌کنند آموزش غیر متمرکز موفق‌تر است حتی اگر به قیمت زیر دست و پا رفتن قشر ضعیف‌تر باشد. پشتوانه علمی و فکری این حرکت چیزی است که در اندیشه هایک و فریدمن اتفاق افتاد چون آنها نظریه نولیبرالیسم را ارائه کردند. در لیبرالیسم کلاسیک شما همه حوزه‌ها را رها می‌کنید و به عهده خود جامعه می‌گذارید ولی در نگاه هایک نباید فقط سلبی عمل کنیم بلکه باید ایجابی عمل کنیم یعنی دولت قوانینی وضع کند که این اتفاق بیفتد. لذا تفاوت این دو رویکرد در همین شد که آنها جنبه سلبی را ترجیح دادند ولی اینها موافق ایجابی عمل کردن بودند».

برپایی نشست خبری جشنواره ملی «بهیندخت»

نشست خبری جشنواره ملی «بهیندخت» روز دوشنبه ۱۲ تیر با هدف هویت بخشی به دختران دانش‌آموز و دانشجو معلمان با حضور رابعه امامی‌رضوی، مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

امامی‌رضوی در این نشست بیان کرد: مجموعه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تعلیم تربیت در فرایند تحولی بنیادین قرار دارد و تحقق نتیجه‌محور چنین فرایندی مسلتزم تدوین برنامه‌های عملیاتی و کاربردی است. حوزه امور زنان نیز به عنوان متولی اثرگذارترین قشر یعنی دختران دانش‌آموز، برنامه‌های متنوعی برای رشد و شکوفایی استعدادها و هویت‌بخشی دانش‌آموزان در این فرایند تحولی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: جشنواره «بهیندخت» همزمان با سالروز تولد حضرت معصومه(ع) کلید خورد و در دو سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌های خود را مطرح کرد. این برنامه برای مقاطع مختلف برگزار می‌شود و برای هر مقطع موضوعات مختلفی مانند نقاشی، خطاطی، دل‌نوشته، عکس‌نوشته، تولید کلیپ، پادکست و... مطرح کردیم.

ایران در تکاپوی عید غدیر

لزوم آموزش استانداردهای بین‌المللی روش تدریس به معلمان

نشست خبری معصومه نجفی‌پازوکی، معاون آموزش ابتدایی با محوریت «عصر جدید یاددهی و یادگیری ویژه معلمان آموزش ابتدایی سراسر کشور» روز سه‌شنبه ۱۳ تیر در ساختمان علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

نجفی‌پازوکی ضمن تبریک عید غدیر در این نشست بیان کرد: هر کاری که در آموزش و پرورش انجام می‌شود باید به سراغ چرایی انجام آن کار رفت و اینکه چه مسئله‌ای را در آموزش و پرورش دنبال می‌کند. ما به دنبال به روز کردن معلمان هستیم. معلمان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر در آموزش هستند و اگر همه عناصر آموزش دچار اختلال باشند اما معلم توانمند باشد، می‌تواند همه اختلالات را مدیریت کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما نتوانستیم به استانداردهای بین‌المللی روش تدریس دست یابیم، گفت: برای دستیابی به این استانداردها باید معلمان آموزش ببینند. 

تجمع مطالبه‌گران حجاب

نشست خبری مسئولان مجموعه مردمی دختران انقلاب، با هدف تشریح مراسم «تجمع و ایستادگی برای حجاب»، روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه با حضور  جمعی از خانواده شهدا و بهاره جنگروی، مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

وی اظهار کرد: امروز ما دختران انقلاب با حمایت خانواده شهدا زنده بودن شهدا را حس می‌کنیم. اکثر شهدا در وصیت‌نامه خود به حجاب اشاره داشتند. امام(ره) فرمودند مراقب باشید کسانی زیر بیرق شهدا حرف‌هایی می‌زنند که برخلاف وصیت شهداست. کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب به گوش امام رسید که برخی از بانوان بدون پوشش شرعی وارد وزارتخانه‌ها می‌شوند که امام سخنرانی کوبنده کردند و گفتند با فعالیت اجتماعی بانوان مخالف نیستیم اما با رعایت حجاب شرعی.

جنگروی ادامه‌داد: برخی خودشان تغییر کردند و می‌خواهند حرف‌های امام راحل را هم تحریف کنند و دارند خط امام را تحریف می‌کنند. خطابم به مسئولان است که تا وقتی مناظره‌های انتخابی فرا می‌رسد یادتان می‌آید که زنان در جامعه هستند و مطرح می‌‌کنند که الزام حجاب را بر می‌داریم؛ مگر می‌شود سر حکم خدا سر میز مناظره نشست. اگر کسی بخواهد در برابر این حکم شرعی کوتاه بیاییم ملعونان به مرور به سراغ کتاب خدا می‌روند.

جزئیات مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

نشست خبری مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه با حضور ساسان زارع، دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد.

در این نشست زارع، پیرامون ضرورت برپایی این رویداد گفت: در کنار شاد بودن از شادی اهل بیت(ع)، این برنامه سه نتیجه دارد؛ بارها گفته شده که اولویت دشمن هدف گرفتن امید در کشور است، این رویداد امیدافزاست. همچنین این رویداد شادی‌آفرین است و نکته سوم هم مسئله ایجاد انسجام اجتماعی است. آنچه سال گذشته مشهود بود حضور همه در این مراسم بود که قطعاً دلیل آن محبت به امیرالمؤمنین(ع) است.

زارع از فراهم کردن بستر برای حضور چهار میلیون نفر در این جشن خبر داد و گفت: محدودیت‌های ترافیکی از شب گذشته اطلاع رسانی شده و تقریباً پروتکل ترافیکی مشابه مراسم ۲۲ بهمن است که همچنان طی این دو روز اطلاع رسانی خواهد شد. مترو نیز بعد از ظهر عید غدیر رایگان است و قطارهای این مسیر افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد: خیابان‌های منتهی به میدان آزادی و انقلاب که امکان پارک ماشین در آنها هست توسط پلیس برای پارک آماده شده و دیوارنگاره میدان ولیعصر نیز جعبه هدیه اسباب بازی در نظر گرفته شده است که ان شا الله با هدیه اسباب‌بازی در میدان امام حسین(ع) این تصویر روز جمعه محقق می‌شود.

نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مدارس نیمه تمام

نشست خبری ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با موضوع «بيست و پنجمين همايش ملی تكريم خيرين مدرسه‌ساز كشور» روز چهارشنبه ۱۴ تیر در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.                           
ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این نشست بیان کرد: خبرنگاران خیرسازان هستند و خیرساز بودن بسیار مهمتر از خیر بودن است زیرا آنچنان می‌تواند بر افراد تأثیر بگذارد که افراد تا آخر عمر و قیام و قیامت مشغول امر خیر باشند و مدرسه بسازند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: برای تکمیل مدارس خیرین ۲۰ هزار میلیارد تومان پول لازم داریم؛ اگر این مبلغ تهیه نشود، سال آینده به ۲۵ یا ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز خواهد بود. 

ایران در تکاپوی عید غدیر

برگزاری نشست علمی «مداخله دولت در مسئله حجاب»

نشست علمی «مداخله دولت در مسئله حجاب» با حضور حجج اسلام علی محمدی جورکویه به عنوان ارائه‌دهنده و غلامرضا پیوندی به عنوان دبیر جلسه ظهر چهارشنبه ۱۴ تیر در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام محمدی به ارائه بحث پرداخت و با اشاره به لزوم اتخاذ سیاست جنایی درباره بی‌حجابی گفت: دولت به معنای حاکمیت وظیفه دارد، سیاست جنایی اتخاذ کند و این وظیفه مبتنی بر دو امر است؛ یک اینکه مطابق آیات و روایات، حجاب یک امر مسلم دینی و فریضه است و آیات متعددی اعم از آیه ۳۱ سوره نور بر آن دلالت دارد. خداوند در این آیه می‌فرماید؛ «زنان نباید زینت خود را آشکار کنند» و مفسران در این زمینه بحث کرده و گفته‌اند، جز گردی صورت و دستان تا مچ نباید دیده شود و زنان روسری‌هایشان را درست استفاده کنند و صرف استفاده از روسری کفایت نمی‌کند و باید گریبان را بپوشانند. روایات در این زمینه نیز فراوان است که حدود و اصل وجوب حجاب را بیان می‌کند.

استادیار گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: رویکرد اصلی شارع مقدس در بحث حجاب، فرهنگی است. در واقع اگر می‌خواهیم فلسفه حجاب تبیین شود، برای اقناع وجدانی است و مسلماً مداخلات کیفری، آخرین دواست. 

ولایت هدایتگر زندگی فردی و اجتماعی است

آئین افتتاحیه آشپزخانه‌های غدیر جشن اطعام علوی (عید غدیر) روز ۱۴ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام‌ جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، حجت‌الاسلام جعفری، معاون فرهنگی کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد و سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام‌ جمعه موقت تهران نیز در سخنانی بیان کرد: عید غدیر به عنوان یک قانون، قاعده، جریان، حرکت، طرز تفکر و چشمه همیشه جوشان برای رفع عطش تشنگان، یک ابر همیشه در حال بارش برای زمین‌های استعداد و پذیرش خوبی‌ها است.

وی افزود: علی (ع) عصاره انبیا و جان خاتم انبیا است. ولایت علی (ع) کمال دین و تمام نعمت است و مهر رضایت خدا از این دین زندگی‌ساز ابدی است که اگر این ولایت و امامت نبود، نماز‌های نمازگزاران نیز مهر رضایت به خود نمی‌دید و همه حرکت‌ها بی‌هدف و بی‌جهت می‌شد.

وی بیان کرد: ولایت در جامعه جهت‌دادن به زندگی فردی و اجتماعی است. ولایت الهی در بستر امام معصوم قبله همه کار‌های ارزشی است. مثل ولایت در زندگی بشر مثل کعبه است. ولایت علی (ع) قبله‌ای است که هر کسی در راستای حرکت به سوی خدا است باید رو به آن داشته باشد وگرنه حرکت آن ابتر و بی‌نتیجه است. ولایت و امامت عدد صحیحی است که همه صفر‌ها را بی‌ارزش می‌کند.

افتتاح دومین کلان بیمارستان کشور در عید غدیر

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت، ایجاد کلان بیمارستان‌هاست، گفت: هدف از ساخت کلان بیمارستان‌ها این است که مراجعه‌کننده مجموعه خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی خود را توأمان، به طور کامل، به آسانی و یکجا دریافت کرده و به مراکز مختلف مراجعه نکند.

وی گفت: با همین رویکرد در روز عید سعید غدیر خم، دومین کلان بیمارستان کشور با نام «غدیر» توسط رئیس جمهور در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش افتتاح خواهدشد.

عین‌اللهی اضافه کرد: بیمارستان غدیر دارای ۸۲۱ تخت، ٦٨ تخت اورژانس و ٢٤ اتاق عمل است و همه تجهیزات مورد نیاز در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی شده است.

زیرساخت‌های زیست عفیفانه نداریم

نشست آنلاین با موضوع «تبیینی نو از حجاب؛ پاسخی به چالش‌های جدید فکری–فرهنگی درباره مسئله حجاب» عصر چهارشنبه ۱۴ تیر با حضور سجاد مهدی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

مهدی‌زاده در این نشست گفت: بهتر است، مسئله حجاب را در قالب پوشش مورد بحث قرار دهیم. حاکمیت به عنوان کسی که می‌خواهد مدیریت کند، باید به اندازه قدرتش اعمال قدرت کند تا از ارزشش کم نشود. مثلاً رئیس جمهور نباید خارج از توانش شعار بدهد تا از ارزشش کم نشود. وقتی پلیس اعلام می‌کند، از شنبه با دوربین، حجاب را کنترل می‌کنیم و وقتی این مسئله عملی نمی‌شود، قدرت پلیس فرومی‌ریزد؛ بنابراین کسی که می‌خواهد قانون‌شکنی کند، می‌فهمد که دولت و حاکمیت توان لازم را ندارند و جامعه جری‌تر می‌شود؛ بنابراین چگونگی ورود به مسئله حجاب و پوشش مهم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های زیست اجتماعی عفیفانه برعهده حاکمیت است و متأسفانه این زیرساخت‌ها را نداریم. 

 

انتهای پیام
captcha