مسئولان اهتمام جدی در پرداخت سریع وام ازدواج و فرزندآوری داشته باشند
کد خبر: 4153272
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

مسئولان اهتمام جدی در پرداخت سریع وام ازدواج و فرزندآوری داشته باشند

امام‌جمعه میاندوآب گفت: باید مسئولان امر در راستای پرداخت سریع وام‌های ازدواج و فرزندآوری اهتمام به خرج داده و این وام‌ها سریعاً پرداخت شود.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب ۱۶ تیر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: عید غدیر خم، عیدالله اکبر و عید امامت و ولایت و بزرگ‌ترین اعیاد است، روز غدیر؛ روز گشایش، روز تکامل، روز عهد و پیمان، روز تبیین و جدایی پیمان‌ها از نفاق و انکار و رسوایی مرتدین، روز بیان حقایق ایمان، روز راندن شیطان، روز برهان، روز تفکیک حق و باطل، روز ارشاد و راهنمایی، روز آزمون، روز اوصیای انبیا، روز آسایش و آسودگی و روز آشکاری اسرار است.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه معضل پیری جمعیت، خطری است که جامعه را تهدید می‌کند، گفت: نیروی انسانی و جمعیت جوان یکی از مولفه‌های قدرت کشور به شمار می‌رود و باید دررابطه‌با پیری جمعیت احساس خطر کرد.

 حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه جوان شدن نیروی انسانی کشور، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور و ضروری‌ترین فرائض است، تصریح کرد: پایین آمدن نرخ باروری و افزایش سن ازدواج زنگ خطر بوده و مسئولان و خانواده‌ها باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

 امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند و نباید روال فعلی جمعیت کشور ادامه یابد، اظهار کرد: اگر رشد جامعه پایین بیاید در آن صورت کشور توان مقابله با دشمنان را نخواهد داشت.

 وی گفت: جمعیت و نیروی انسانی جوان، ضامن قدرت کشور و به حرکت درآمدن چرخه اقتصاد و تولید در کشور است که اگر با شرایط فعلی به‌پیش رویم در این زمینه با بحران مواجه می‌شویم.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه بدخواهان با ترفندهای مختلف شعاری را در زمینه جمعیت ترویج دادند که نتیجه آن را امروز می‌بینیم، افزود: امروز جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور است.

 امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه حل بحران جمعیت و حمایت از خانواده تنها با شعاردادن پیش نمی‌رود، اظهار کرد: اگر بخواهیم بحران جمعیت حل شود باید دست‌به‌دست هم دهیم و سیاست‌های تشویقی باید سریعاً اجرایی شود.

 وی بر لزوم اهتمام مسئولان در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری نیز تأکید کرد و افزود: باید مسئولان امر در راستای پرداخت سریع وام‌های ازدواج و فرزندآوری اهتمام به خرج داده و این وام‌ها سریعاً پرداخت شود.

 حجت‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: پیری جمعیت، بحرانی است که مانند اعتیاد خطرناک بوده و خانمان‌سوز است.

امام‌جمعه میاندوآب به‌روز مالیات نیز اشاره کرد و گفت: در کشورهای اروپایی و یا کشورهایی که منابع انرژی ندارند، با مالیات کشور را اداره می‌کنند و ما نیز وظیفه داریم در کشور خودمان که از امکانات و خدمات دولتی بهره‌مند هستیم، به دولت کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha