اتاق وضعیت مشترک مرزبانان ایرانی و عراق برای اربعین تشکیل می‌شود
کد خبر: 4153973
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا:

اتاق وضعیت مشترک مرزبانان ایرانی و عراق برای اربعین تشکیل می‌شود

سردار محمد شرفی گفت: اتاق وضعیت مشترک بین مرزبانان ایرانی و عراق برای اربعین تشکیل می‌شود تا بتوان مشکلات تردد زائران را به‌صورت حضوری رصد و مدیریت کرد.

سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجابه گزارش ایکنا از ایلام، سردار محمد شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا، روز گذشته، 18 تیرماه در بازدید از پایانه مرزی مهران با بیان اینکه تفاهم خوبی با کشور عراق برای تسهیل در تردد زائران اربعین انجام‌ گرفته است، اظهار کرد: براساس این تفاهم، تعداد گیت‌ها افزایش یافته و توقف در گیت‌ها به کم‌ترین زمان ممکن خواهد رسید.

وی از آمادگی کامل فراجا برای برقراری نظم و امنیت در مرزهای کشور طی ایام اربعین خبر داد و گفت: همه هماهنگی بین سازمانی و بین دستگاهی در فراجا برای مأموریت اربعین انجام شده و فراجا مانند دیگر دستگاه‌های اجرایی برای مأموریت اربعین در بخش‌های مختلف انتظامی، ترافیکی، امنیتی و گذرنامه آماده شده است.

شرفی با اشاره به بازدید میدانی صورت‌گرفته از زیرساخت‌های استان ایلام و مرز مهران، افزود: با توجه به وضعیت گرمای هوا در اربعین امسال، اصلی‌ترین هدف فراجا پیاده‌شدن زائران در نزدیک‌ترین نقطه به پایانه مرزی مهران است تا بر اثر گرما دچار مشکل نشوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی از جمله راه و تونل‌سازی در مسیرهای مهران انجام شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال مانند سال‌های گذشته گره‌های ترافیکی نداشته باشیم، با این حال مجموعه پلیس راه و پلیس راهور به‌طور مرتب وضعیت جاده‌ها را بررسی می‌کنند و سعی ما بر این است در کمترین زمان ممکن گره‌های ترافیکی را مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: امسال با تمهیدات لازم، برای بحث گذرنامه و گذرنامه ویژه اربعین مشکلی نخواهیم داشت و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر در کم‌ترین زمان گذرنامه‌های خود را دریافت کنند.

شرفی با اشاره به اینکه تمامی هدف فراجا تسهیل تردد زائران اربعین همراه با نظم، امنیت و تکریم است، گفت: امسال تمهیدات خوبی در مهران و سایر مرزها اندیشیده شده و به‌طور قطع، بخش زیادی از مشکلات سال گذشته وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha