شناخت بهتر امام علی(ع) نیازمند استخراج هندسه مفهومی حضرت است
کد خبر: 4154172
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
استاد حوزه علمیه:

شناخت بهتر امام علی(ع) نیازمند استخراج هندسه مفهومی حضرت است

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم در مورد حضرت علی (ع) خوب کار کنیم، باید هندسه مفهومی علی (ع) را استخراج کنیم.

سیدمحمدعلی حسینی ذهان، استاد حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی حسینی ذهان، استاد حوزه علمیه، عصر امروز، 19 تیرماه در جمع طلاب مجتمع آموزش عالی خواهران جامعةالمصطفی العالمیه ضمن عرض تبریک ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر در سخنانی اظهار کرد: عید غدیر را باید از دو منظر مورد توجه قرار داد: اول، باید علم و معرفت خود را نسبت به مولا علی (ع) بالا برده و عمق و توسعه بخشیم، دوم، باید بدانیم وظایف ما در مورد غدیر چیست؟

معاون دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: اگر بخواهیم در مورد حضرت علی (ع) خوب کار کنیم باید هندسه مفهومی علی (ع) را استخراج کنیم. وقتی حضرت علی (ع) را به صورت خورشیدی در مرکز در نظر بگیریم، شعاعی که از ایشان منتشر می‌شود، همان هندسه مفهومی است. 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه علم لدنی که همان علم خاصی است که از ناحیه پروردگار دریافت می‌شود و از جنس نور است؛ ایمان که ایشان قوی‌ترین و بالاترین ایمان را به خدا و پیامبر(ص) داشتند و در عالی‌ترین مرتبه ایمان بودند؛ عبادت حضرت؛ صفات الهی امیرالمؤمنین(ع) مثل شجاعت، سخاوت و بخشندگی، عطوفت و مهربانی، زهد و ساده زیستی، ایثار؛ همچنین عدالت و ظلم ستیزی ایشان؛ جهاد و شهادت طلبی؛ پرهیز کاری و تقوا و... هندسه مفهومی حضرت را شامل می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظایف شیعه در مورد غدیر اظهار کرد: شیعه حضرت علی(ع) باید خلاق و تولیدکننده باشد. از مهم‌ترین وظایف شیعه در محور غدیر، معرفت افزایی است. 

وی افزود: تا وقتی فردی را نشناسیم نمی‌توانیم در مورد آن فرد انجام وظیفه کنیم. پس باید اول علی (ع) را خوب بشناسیم تا بتوانیم خوب به دیگران بشناسانیم و این معرفت سبب خشوع و خضوع ما می‌شود. دنیا، حضرت علی (ع) را نمی‌شناسد. ما باید از طریق انتشار مقالات، کتاب، فایل‌های صوتی و … ایشان را به دنیا معرفی و معرفت افزایی کنیم. بعد از شناخت و معرفت افزایی، باید با ابراز محبت به حضرت علی (ع) این شادی و سرور را از طریق برگزاری مراسم‌های جشن هر چند ساده، تزئین خانه و محله به مناسبت غدیر، اطعام دادن در غدیر که ثواب و اجر زیادی دارد، به همگان نمایش دهیم.

یادآور می‌شود، در این کارگاه، طلاب ملیت‌های مختلف، در مورد برنامه‌ها و جشن‌های عید غدیر در کشور‌های خود توضیحاتی را ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha