7 هزار بسته معیشتی در همدان توزیع شد
کد خبر: 4154181
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
با اجرای طرح قرار دوازدهم

7 هزار بسته معیشتی در همدان توزیع شد

دبیر طرح قرار دوازدهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون هفت هزار و 100 بسته سبد ارزاق بین افراد کم‌برخوردار از محل نیات واقفان نیک‌اندیش در سطح استان در قالب قرار دوازدهم توزیع شده است.

توزیع هفت هزار بسته در قالب طرح قرار دوازدهم در استان همدانامیر مهدوی، دبیر طرح قرار دوازدهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم در این استان اظهار کرد: طرح قرار دوازدهم با رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت در قالب ارائه خدمات اجتماعی و با ساختاری جهادی و مشارکتی جهت اجرا در بقاع متبرکه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 1400 ابلاغ شد که در استان همدان در حال انجام است.

وی بیان کرد: در این طرح به‌منظور ساماندهی و تقویت مواسات، و افزایش مشارکت مردمی با اقدامی جهادی در دوازدهم هر ماه، بسته‌های معیشتی معطر به نام و یاد امام دوازدهم(عج)، به خانواده‌های کم‌برخوردار اهدا می‌شود.

دبیر طرح قرار دوازدهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: ترویج فرهنگ مهدویت و انتشار نام و یاد امام زمان(عج) در طول سال، ترویج فرهنگ خدمت به محرومان به‌عنوان یکی از وظایف منتظران، شبکه‌سازی مهدوی جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی، ایجاد رویه ثابت و هم‌صدایی بقاع متبرکه در توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی، ایجاد زمینه خدمت‌رسانی عمومی، افزایش مشارکت عمومی و برون‌سپاری ارائه خدمات با محوریت بقاع متبرکه، انعکاس و بازتاب خبری مناسب، ارائه خدمات اجتماعی توسط بقاع متبرکه و... از اهداف این طرح است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود هفت هزار و 100 عدد بسته سبد ارزاق بین افراد کم‌برخوردار از محل نیات واقفان نیک‌اندیش در سطح استان در قالب قرار دوازدهم توزیع شده است.

مهدوی تصریح کرد: در دوازدهم هر ماه با نام و یاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) این طرح اجرا می‌شود که از جمله اقدامات قرار دوازدهم در استان همدان کمک‌هزینه درمانی به بیماران خاص، مساعدت دندانپزشکی، کمک‌هزینه تحصیلی، و مساعدت‌های موردی به افراد نیازمند و سایر برنامه‌های اجرای نیت‌شناسایی افراد مذکور توسط مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بوده است.

انتهای پیام
captcha