رویکرد جدید بنیاد شهید معطوف بر تولیدات رسانه‌ای و هنری است
کد خبر: 4154348
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

رویکرد جدید بنیاد شهید معطوف بر تولیدات رسانه‌ای و هنری است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه رویکرد جدید این نهاد در حوزه فرهنگی معطوف بر تولیدات رسانه‌ای و هنری، است، گفت: تولید فیلم، مستند، کلیپ، سرود، تئاتر و محتوای رسانه‌ای و چندرسانه‌ای در دستور کار ما قرار دارد که این مهم در قالب اعلام فراخوان درجامعه فرهنگی و هنری استان منتشر شده است.

بازدید مدیرکل بنیاد شهید چهارمحال و بختیاری از ایکنا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اسماعیل عسگری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری امروز 20 تیرماه در جریان بازدید از خبرگزاری ایکنا و تجلیل از خبرنگار این رسانه قرآنی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه به‌ویژه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: خوشبختانه این اهتمام را از سوی اصحاب رسانه استان شاهد هستیم. 

وی با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های بنیاد شهید در استان، ادامه داد: جمعیت جامعه ایثارگری در چهارمحال و بختیاری قریب به 56 هزار نفر است؛ دو هزار و 414 شهید والامقام در استان داریم که 72 شهید دانشجو هستند. جمعیت جانبازان نیز هفت هزار و 545 نفر و آزادگان عزیز 467 نفر می‌باشد؛ همچنین دو هزار و 237 نفر از پدران شهدا و دو هزار و 489 نفر از مادران شهدا در قید حیات هستند و تعداد همسران شهدا 661 و تعداد فرزندان پسر و دختر به ترتیب 887 و 856 نفر می‌باشد، خانواده جانبازان سرافراز نیز به 33 هزار و 855 نفر می‌رسد.

عسگری با تأکید بر اینکه ایثارگری شهدا و جامعه ایثارگر نه قابل وصف است و نه می‌توان قدردانی شایسته از آن به عمل آورد، بیان کرد: بنیاد شهید که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و پیش از دوران دفاع مقدس تشکیل شد، خدماتی را که به خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام می‌دهد، بسیار ناقابل است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصریح کرد: این مجموعه همکاری‌ها و تفاهم‌نامه‌های متعددی را با نهادهای مختلف دز راستای ارائه خدمت به جامعه هدف دارد که از جمله به همکاری‌ها در جهت خدمات‌رسانی در حوزه‌های مسکن، اشتغال، ارائه تسهیلات متنوع، طرح سپاس و مددکاری و دیدار با خانواده شهدا و ... می‌توان اشاره داشت.

اشتغال؛ معضل اصلی جامعه 

عسگری در تشریح خدمات در حوزه اشتغال با اشاره به اینکه این حوزه از پرمشغله‌ترین بخش‌های کاری بنیاد است، توضیح داد: در سال 1401 حدود 350 شغل برای فرزندان جامعه ایثارگری ایجاد شد که در قالب ارائه تسهیلات خوداشتغالی و نیز استخدام رسمی توسط دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی اتفاق افتاد. نباید این تصور وجود داشته باشد که فرزندان شهدا و ایثارگر مشکلی در خصوص استخدام ندارند بلکه امروز، بالغ بر سه هزار بیکار در جامعه ایثارگری استان وجود دارد لذا جامعه ایثارگری مانند کل جامعه از معضل بیکاری مستثنی نیست. 

مدیرکل بنیاد شهید استان در خصوص تسهیلات مسکن، گفت: در سال 1401، برای حدود 90 درصد تسهیلاتی که به جامعه ایثارگری استان اختصاص یافته بود، اسامی متقاضیان معرفی شده است، همچنین 70 درصد تسهیلات جذب شده و 20 درصد نیز در حال انجام است تا دولت این تسهیلات را در اختیار افراد متقاضی قرار دهد.

عسگری با اشاره به اجرای طرح «سپاس» با هدف سرکشی و دیدار با خانواده شهدا، بیان کرد: امسال تا کنون سه هزار و 732 دیدار و سرکشی انجام شده است و رقم خوبی در مقایسه با سال گذشته است که سه هزار و 300 دیدار در کل سال انجام شد.

وی ساماندهی گلزار شهدا را از دیگر اقدامات بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: از مجموع 295 گلزار شهدای سراسر استان که نیاز به ساماندهی دارند، 177 مورد ساماندهی شده است، همچنین 48 گلزار در دست اقدام بوده و 76 گلزار شهدا نیز تا کنون ساماندهی نشده است؛ در ابلاغ جدید ساماندهی، گلزارهای با یک و دو مزار نیز باید مشمول طرح شوند و پیش‌بینی ما این است که در سال جاری بتوانیم 48 گلزار در دست اقدام را تکمیل کنیم.

مشکلات درمانی جامعه ایثارگر

عسگری بیان کرد: در حوزه درمان ایثارگران در حال پیگیری هستیم و قراردادهایی نیز با بیمه دی داریم با اینحال این درخواست و انتظار از جامعه پزشکی وجود دارد که همکاری بیشتری برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید استان تصریح کرد: در حوزه فرهنگی، حمایت‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها به ویژه تأمین شهریه، برگزاری یادواره شهدا و ... ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد جدید بنیاد شهید در حوزه فرهنگی معطوف بر تولیدات رسانه‌ای و هنری، است، توضیح داد: تولید فیلم، مستند، کلیپ، سرود، تئاتر و محتوای رسانه‌ای و چندرسانه‌ای در دستور کار ما قرار دارد که این مهم در قالب اعلام فراخوان درجامعه فرهنگی و هنری استان منتشر شده و از تمامی هنرمندان و کارشناسان تولیدات رسانه‌ای دعوت به همکاری می‌شود.

عسگری ادامه داد: سال گذشته طی همکاری با صدا و سیمای استان، 267 فیلم گفت‌وگو با خانواده معظم شهدا و ایثارگر تهیه و پخش شد که امسال نیز تولید و پخش این اسناد افتخار در قالب مصاحبه با 480 ایثارگر استان در دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل بنیاد شهید استان در پایان گفت: در حوزه ساخت فیلم، چهارمحال و بختیاری یکی از پنج استانی بود که فیلمنامه ارائه داد که مقرر شده است زندگی‌نامه  فیلم شهید «ظفر خالدی» نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس با 11 و نیم سال سن در فیلمی با عنوان «ظفر» ساخته شود که هفته گذشته مجوز تولید این فیلم اخذ شد و به زودی این پروژه با مشارکت یک گروه 50 نفره از هنرمندان کشور و استان در داخل استان کلید بخورد؛ این فیلم تا جشنواره فجر آماده اکران خواهد شد.

از سر گیری فعالیت استخر شهدای غواص

وحید صالحی، مدیر مؤسسه ایثار بنیاد شهید چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به خدمات ورزشی و فرهنگی ارائه شده به جامعه ایثارگری، اظهار کرد: در حال حاضر 14 مرکز فرهنگی ورزشی و توانبخشی در حال فعالیت هستند که در 27 رشته ورزشی، 2 مکان فرهنگی وسه مکان توانبخشی مشغول ارائه خدمت به جامعه ایثارگری و عموم مردم هستند که اکثر این مراکز در سال 1401 و با همت دولت مردمی راه‌اندازی و فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به بالارفتن سن ایثارگران و قرار داشتن بخش عمده‌ای از آنان در سن سالمندی، راه‌اندازی این دست مراکز خدماتی و ورزشی حقیقتاً ضرورت داشت که خوشبختانه محقق شد و در حال حاضر، حدود دو هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگری و قریب به پنج إلی شش هزار نفر از عموم جامعه در طول هفته در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

صالحی گفت: خوشبختانه استخر شهدای غواص که نیاز به تعمیر داشت، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تعمیر و تکمیل شد و به سرانجام رسید که از هفته آینده فعالیت این استخر از سر گرفته می‌شود؛ امروز ایثارگران بیش از مباحث درمانی نیازمند ورزش و آب‌درمانی هستند که راه‌اندازی مجدد استخر شهدای غواص خدمت خوبی را به جامعه ایثارگری ارائه خواهد داد

انتهای پیام
captcha