حضور 180 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف بخش ساوجبلاغ
کد خبر: 4154625
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

حضور 180 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف بخش ساوجبلاغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ گفت: امسال 180 نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در بخش ساوجبلاغ شرکت کردند که 115 نفر از آنها خانم بودند.

داوری مسابقات قرآن اوقاف بخش ساوجبلاغ

حجت‌الاسلام محسن سراغی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: مرحله منطقه‌ای (شهرستانی) چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف برای شهرستان‌های طالقان، اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) هشتگرد برگزار شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات با حضور 180 متسابق در روزهای 14 تیرماه ویژه بانوان از ساعت 8 تا 18:30 و 15 تیرماه در بخش آقایان از ساعت 8 تا 14 با حضور داوران برتر کشوری و بین‌المللی برگزار شد.

سراغی توضیح داد: تمام داوران این مسابقه در طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم پذیرفته شده‌اند و در بخش آقایان از حضور علی‌اکبر ملک‌شاهی، داور بین‌المللی قرآن بهره‌مند شدیم.

رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ گفت: خوشبختانه امسال حضور بانوان در مسابقات مرحله شهرستانی اوقاف بسیار پررنگ بود، به‌طوری که 115 نفر از شرکت‌کنندگان خانم بودند و این حضور نشانگر آن است که علی‎رغم تلاش دشمنان برای کم‌رنگ‌کردن نقش زنان در عرصه دین آنان همچنان پای کار هستند و علاقه‌مند به حضور در فعالیت‌های دینی و قرآنی هستند.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره از مسابقات تبرکاتی در امامزاده جعفر(ع) تهیه شد و همه داوران و شرکت‌کنندگان مسابقه از این تبرک بهره‌مند شدند.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این امسال شاهد حضور یک متسابق از کشور عراق در این مسابقه بودیم که به‌طور اتفاقی از طریق بنرهای مسابقات که در شهر جانمایی شده بود از زمان برگزار مسابقه مطلع شده و به‌صورت افتخاری در بخش دعاخوانی مسابقه شرکت کرد و مورد تشویق داوران هم قرار گرفت.

سراغی در پایان گفت: امسال این مسابقات را در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) هشتگرد برگزار کردیم تا در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه قدمی برداشته باشیم.

انتهای پیام
captcha