یزد آماده میزبانی گردشگران مذهبی ماه محرم است
کد خبر: 4154796
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

یزد آماده میزبانی گردشگران مذهبی ماه محرم است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه یزد طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود، از آمادگی این استان برای میزبانی گردشگران مذهبی خبر داد.

دیدار اعضای کمیته گردشگری مذهبی و معنوی با مدیرکل میراث یزدبه‌ گزارش ایکنا از یزد، احمد آخوندی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، 21 تیرماه در جمع اعضای کمیته گردشگری مذهبی و معنوی گفت: یزد، حسینیه ایران طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود و حضور و بازدید از مراسم مذهبی این استان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی خالی از لطف نیست و طی سال‌های متمادی در قالب فعالیت اقشار مختلف و فعالان حوزه گردشگری مذهبی مورد اقبال قرار گرفته است.

آخوندی افزود: از حدود یک سال قبل فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری مذهبی و معنوی استان در قالب میز تخصصی گردشگری مذهبی در کشور شکل گرفت و تجربیات این استان در زمینه‌ جذب گردشگران خارجی برای حضور در برنامه‌ها در قالب تورهای سازمان‌یافته موردتوجه و الگو قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال نیز آمادگی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در یزد وجود دارد و با همکاری مشترک دستگاه‌های دولتی، دبیرخانه حسینیه ایران، کارشناسان مذهبی و روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی و کمیته تخصصی گردشگری مذهبی برنامه‌ریزی لازم برای محرم، در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای زدودن افکار ایران هراسی و اسلام‌ستیزی شکل‌ گرفته است افزود: با معرفی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) و پاسخگویی به سؤالات مذهبی گردشگران خارجی، بازخوردهای فرهنگی مثبتی دیده‌ شده، به نحوی که در سال‌های گذشته گردشگرانی از سایر کشورها خواستار حضور مجدد در برنامه‌ها را داشته و تجربیات خود را منحصربه‌فرد دانسته‌اند.

آخوندی یادآور شد: 35 مورد از آیین‌های ماه محرم در مناطق مختلف استان یزد به عنوان میراث ناملموس و میراث معنوی به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام
captcha