همه اقشار جامعه نسبت به حفظ حجاب احساس مسئولیت کنند
کد خبر: 4154899
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
رئیس تبلیغات اسلامی رودان:

همه اقشار جامعه نسبت به حفظ حجاب احساس مسئولیت کنند

رئیس تبلیغات اسلامی رودان تأکید کرد: همه اقشار مختلف مردم، اصناف، مراکز تجاری، آژانس‌های مسافرتی که درخصوص حجاب و عفاف وضعیت خوبی ندارند، احساس مسئولیت کنند چراکه حجاب و عفاف ارزش اسلامی و دینی است.

ارسالی/ همه اقشار جامعه نسبت به حفظ حجاب احساس مسئولیت کنندبه گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان در گفت‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد: حجاب مصونیت است، نه محدودیت و آنهایی که که می گویند؛ حجاب محدودیت است، بهانه بیش نیست، چرا که امروز در جامعه بانوان بزرگوار را ملاحظه می‌کنیم که با حجاب وعفاف و چادر در مشاغلی مشغول هستند و هیچ گونه محدودیت هم ندارند.

وی افزود: بلکه حجاب یک نوع مصونیت بسیار ارزشمندی که قرآن در سوره احزاب آیه ۵۹ اشاره شده که بانوان از جلباب ملحفه و لباس بالائی و چادر مانند است نه فقط روسری و خمار معنی آیه این است؛ «ای پیغمبر به همسر و دخترانت و زنان مؤمنان بگو لباس‌های چادر مانند خود را به خود نزدیک کنند و خود را با آن جمع و جور کنند و جلباب را طوری از خود دور نگاه ندارند و بدن خود را از آن بیرون نکنند که پوشیدن آن مانند نپوشیدن باشد». این واژه فقط یکبار در قرآن آمده است.

هاشمی ادامه داد: این دستور ارزشمند اسلامی که آرامش روحی و روانی و آسایش جسمی جامعه را با خود همراه دارد و همه اقشار مختلف مردم، اصناف، مراکز تجاری، آژانس‌های مسافرتی که درخصوص حجاب و عفاف وضعیت خوبی ندارند، احساس مسئولیت کنند چراکه حجاب و عفاف ارزش اسلامی و دینی است.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که در محل کارشان برای مال دنیا، جذب مشتری و فروش بیشتر از زن‌های بد حجاب با لباس‌های زننده و آرایش‌های غلیظ استفاده می‌کنند این‌ها زمینه گناه را فرآهم و آرامش روحی و روانی و آسایش جسمی را از جوانان می گیرند، علاوه این که گناه آن جوانان یک سهمی بر پرونده اعمال آنها ثبت می شود و باید روز قیامت جواب گوی هم گناه خود و آن هایی که با فراهم کردن گناه برای آنها مرتکب گناه شده اند، جوابگو باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان بیان کرد: بدانید که با این به‌دست آوردن پول و ثروت با گناه و استفاده آلوده و زنان بد حجاب و بی حجاب اثر وضعی گناه شان این می شود که دچار بلا و درد و بیماری‌های شوند که علاج هم ندارد که نمونه‌های تاریخ زیاد است.

هاشمی با اشاره به فرمایشات امام حسین علیه السلام گفت: هرکاری که با گناه، نافرمانی از دستور خدا و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها به دست بیاید ممکن است که چند روزی طرف یک جولان‌هایی داشته باشد، از آن طرف به درد های مبتلا می شود که درمان ندارد و یا این که خدا آبرویش را می‌برد و بزرگترین سرمایه زندگیش که آبرو است از دست می‌دهد و این سنت قطعی خداوند است، ادامه دارد.

این مقام مسئول افزود: دشمنان همواره به دنبال اعمال فشار و ضربه زدن به نظام هستند و در چهار دهه گذشته با ایجاد جنگ، دسیسه های تجزیه طلبی و ترفندهای مختلف این هدف شوم را دنبال کرده اند و هربار نیز به واسطه هوشمندی، بصیرت و حضور موثر مردم در صحنه دفاع از انقلاب، مفتضحانه شکست خورده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان تصریح کرد: با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان نظام ضروری است به دنبال شناخت دشمن و توطئه های آنها باشیم و در جهت افزایش بصیرت افزایی بویژه در بین جوانان و نوجوانان و تقویت عقلانیت و مبانی دینی تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha