گرامیداشت شهید عفاف و حجاب کاشان در واقعه مسجد گوهرشاد
کد خبر: 4154903
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
در رویداد «محترم بانو» انجام شد؛

گرامیداشت شهید عفاف و حجاب کاشان در واقعه مسجد گوهرشاد

در رویدادی با عنوان «محترم بانو» که به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب در کاشان برگزار شد، شرکت‌کنندگان یاد و خاطره شهید عفاف و حجاب کاشان در واقعه مسجد گوهرشاد را گرامی داشتند.

رویداد «محترم بانو» در کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، رویداد فرهنگی، هنری و اجتماعی «محترم بانو» ویژه بانوان، روز گذشته، ۲۲ تیرماه در تالار شهر فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.

گرامیداشت بانو محترم‌سادات قاضیان فینی، شهید عفاف و حجاب کاشان در واقعه مسجد گوهرشاد، تجلیل از برگزیدگان جشن بزرگ «فرشته شو»، برپایی نمایشگاه‌های «میراث مادر» و «بهشت حجاب» و تجلیل از بانوان نخبه دارالمؤمنین کاشان، از جمله ویژه‌برنامه‌های این رویداد به شمار می‌رفت.

جشن بزرگ «فرشته شو» با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مجموعه موعود و فرهنگسرای دانش، روز ۲۱ تیرماه به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور گروه‌های دانش‌آموزی متوسطه اول و دوم برگزار شد. در جریان این جشن، ابتدا محتوای عفاف و حجاب به دو صورت «پاسخ کوتاه به شبهات رایج درباره عفاف و حجاب» و «صدای آشنا» به این گروه‌ها ارائه شد تا بر اساس این محتوا به تولید اثر بپردازند که در نهایت، ۲۰ اثر تولیدی در دو قالب پادکست و کلیپ مورد داوری قرار گرفت؛ در رویداد «محترم بانو»، سه کلیپ و سه پادکست برگزیده این جشن معرفی شدند و سازندگان آنها با اهدای جوایز مورد تقدیر قرار گرفتند.

بخش دوم جشن «فرشته شو» با عنوان بخش ضیافتی در رویداد «محترم بانو» اجرا شد و در جریان آن، گروه‌های شرکت‌کننده به پذیرایی، تزئین دکور و میزآرایی پرداختند و سپس، نشستی تعاملی میان آنها با نخبگان و مهمان ویژه برنامه، فاطمه آتسوکو هوشینو، بانوی مسلمان ژاپنی برگزار شد. 

علاوه بر برندگان جشن «فرشته شو»، بانوان نخبه کاشانی در عرصه‌های گوناگون نیز در رویداد «محترم بانو» مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین، ۳۰ نفر از بانوانی که از ابتدای فروردین تا خردادماه سال جاری در خانه‌های تاریخی طباطبایی، عباسیان و باغ فین کاشان علاوه بر فعالیت به‌عنوان راهنمای گردشگری، در عرصه عفاف و حجاب نیز فعال بودند، با اهدای لوح تقدیر و هدیه مورد قدردانی قرار گرفتند.

اجرای گروه سرود باران از شهرک خاتم‌الانبیای کاشان، سخنرانی عفت پدرام‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان، تجلیل از نوه بانو محترم‌سادات قاضیان فینی و سخنرانی فاطمه آتسوکو هوشینو درباره نحوه مسلمان شدن، توسل به اهل بیت(ع) و چگونگی دریافت حقیقت، از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha