وقتی مسلمان شدم فهمیدم چقدر ارزشمندم
کد خبر: 4155139
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

وقتی مسلمان شدم فهمیدم چقدر ارزشمندم

بانوی مسلمان ژاپنی معتقد است از وقتی به اسلام گرویده، متوجه ارزشمندی خود شده، ولی تا پیش از مسلمان نبودن، آنچه از بابتش رنج می‌کشیده، این بوده که ارزش خود را نمی‎‌دانسته است.

فاطمه آتسوکو هوشینو رهیافته ژاپنیفاطمه آتسوکو هوشینو، بانوی مسلمان ژاپنی‌ است که ۱۸ سال از مسلمان شدنش می‌گذرد و ۱۳ سال پیش برای زندگی به ایران آمد. او مهمان ویژه رویداد «محترم بانو» بود که 22 تیرماه به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب در کاشان برگزار شد و خبرنگار ایکنا از اصفهان در جریان برگزاری این رویداد، گفت‌وگویی با وی انجام داد.

هوشینو در پاسخ به این سؤال که بزرگترین دستاورد اسلام برای او چه بوده است، گفت: وقتی مسلمان نبودم، یک چیز را نمی‌دانستم که بابت آن خیلی رنج می‌بردم و آن مسئله این بود که من چه ارزشی دارم.

وی ادامه داد: در محل زندگی‌ام همواره سبک زندگی با شعار «زن، زندگی، آزادی» را تبلیغ می‌کردند، ولی من هیچ وقت چنین شعاری را به معنای واقعی کلمه پیدا نکردم و حس می‌کردم به‌عنوان یک دختر معمولی در یک شرایط معمولی، مصرف و فرسوده می‌شوم.

این بانوی مسلمان ژاپنی توضیح داد: اما از وقتی به سمت اسلام آمدم، فهمیدم چقدر ارزشمند هستم و چگونه می‌توانم از این ارزش محافظت کنم، حال آنکه در صنایع حرفه هنرپیشگی و نمایش (show business) شعار «love yourself» یعنی‌‌ خودت را دوست داشته باش، مطرح و در کنار این شعار چنین مفهومی القا می‌شود که اگر خودت، خودت را دوست داشته باشی، دیگر هیچ وظیفه‌ای نداری. من با خودم فکر کردم اگر مثلاً مادرم را دوست دارم، نمی‌توانم نسبت به اینکه او چه می‌خورد، چه می‌پوشد و حال مساعدی دارد یا نه، بی‌تفاوت باشم. پس اگر خودم را هم واقعاً دوست دارم، باید نسبت به خودم مراقبت خاصی انجام دهم. درواقع، باید به فکر آینده، عاقبت، مقصد و هدف نهایی باشم و این موضوع، بسیاری از طرز نگرش‌ها در من را تغییر داد.

وی گفت: عزیزترین مخلوقات خداوند، معصومین(ع) بودند، اما خداوند اجازه داد به مظلوم‌ترین شیوه به شهادت برسند، آن هم برای هدایت من و شما. پس ما باید خیلی باارزش باشیم، اما خیلی وقت‌ها از این موضوع غافل می‌شویم. در این ایام که ماه محرم نیز در پیش است، باید خیلی روی این مسئله فکر کنیم. یکی از بهترین عزاداری‌ها، عبرت گرفتن با تفکر است. پس از این ایام بهترین استفاده را ببریم.

هوشینو تصریح کرد: آزادی هیچ وقت نمی‌تواند یک هدف باشد. این روزها برخی آزادی را خیلی بزرگ جلوه می‌دهند، اما این فقط یک حالت است که ما در پی آن هستیم و هدف نیست. ما می‌خواهیم آزادی داشته باشیم، اما انتخاب کدام آزادی که در کنار آن ارزش ما نیز حفظ شود‌؟ 

وی افزود: اصل وجود ما روح ماست. بدن ما فقط وسیله‌ای‌ است که بتوانیم با آن در این دنیا زندگی کنیم. امام خمینی(ره) خیلی زیبا و دقیق درباره آزادی فرمودند: «استقلال، آزادی...»؛ درواقع، بدون پیش‌زمینه استقلال هرگز نمی‌توانیم آزادی داشته باشیم، چه آزادی فرهنگی، چه آزادی فکری و... .

این بانوی مسلمان در پاسخ به این سؤال که دلنشین‌ترین آیه قرآن از نظر او کدام است، پاسخ داد: آیه دوم سوره ملک که می‌فرماید: «الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ؛ همان كه مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را بيازمايد كه كدامتان نيكوكارتريد و اوست ارجمند آمرزنده.» 

وی ضمن معرفی کتاب «تولد در توکیو» که زندگی‌نامه خود اوست، در پاسخ به اینکه اگر زمان به عقب برگردد، چه مسیری برای زندگی‌اش انتخاب می‌کند، گفت: من اگر ۱۰۰ بار هم به عقب برگردم، باز همین مسیر را انتخاب می‌کنم و بزرگترین آرزویم این است که به خدمت امام زمان(عج) برسم.

هوشینو درباره کوتاه‌ترین عبارتی که از شنیدن واژه‌هایی چون روسری، وطن، خانواده، دختر ایرانی، شهید و قرآن به ذهنش خطور می‌کند، بیان کرد: روسری برایم زینت دنیا و آخرت را تداعی می‌کند. وطن، خاستگاه و اصل وجود است. خانواده یعنی کانون محبت و کانال نعمت خداوند؛ دختر ایرانی‌، مفهوم نجابت، مهربانی و زیبایی را می‌رساند. شهدا‌، برادران عزیز ما هستند و قرآن مظهر لطف و رحمت خداوند است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha