کانال و پایگاه اطلاع‌رسانی «مداحی عالمانه» راه‌اندازی شد
کد خبر: 4155387
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
در پیام‎رسان‌های داخلی

کانال و پایگاه اطلاع‌رسانی «مداحی عالمانه» راه‌اندازی شد

مدیرکل راهبری فرهنگی جهاددانشگاهی از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی «مداحی عالمانه» در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی خبر داد و گفت: مجوز مرکز آموزش تخصصی مداحانی عالمانه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صادر شده و در آینده نزدیک آموزش‌های حضوری و مجازی آن برگزار می‌شود.

«مداحی عالمانه» در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی راه‌اندازی شدحسین محمدی‌فام، مدیرکل راهبری فرهنگی جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت کانال مداحی عالمانه گفت: حدود هفت سال است که ما در کانال مداحی عالمانه به ارائه محتوا برای ذاکران اهل بیت(ع) می‌پردازیم. آنچه از نظر محتوا از جمله بیان سیره اهل بیت(ع)، فضائل معصومان(ع) و بیان گوشه‌هایی از تاریخ به ویژه مقتل امامان معصوم و شهدای کربلا و واقعه عاشورا مورد نیاز مداحان اهل بیت(ع) است و همچنین در مناسبت‌های مناجاتی بیان حکایات و روایات مناجاتی، آیات قرآن و عموم محتوا‌هایی که مورد نیاز ذاکران در طول سال است، در کانال «مداحی عالمانه» به تولید و ارائه آن‌ها می‌پردازیم که بخشی از محتوا‌ها، تولیدی و بخشی دیگر گزینشی است که از سایت‌ها و کتاب‌های گوناگون و منابع معتبر با رویکرد کاملاً کاربردی گزینش می‌کنیم.

وی افزود: بنای ما در کانال «مداحی عالمانه» مباحث صرف علمی و نظری نیست و معتقدیم چه در حوزه سیره و فضائل و چه در حوزه مقتل، اعتقادات و ... محتوا‌های خوبی تولید می‌شود که شاید بسیاری از مداحان به دلیل شرایط شغلی و مشغله‌های فراوان فرصت نکنند، کتاب‌های مفصل و قطور را در‌ این زمینه مطالعه کنند؛ از این رو ما در کانال مداحی، محتوای مورد نیاز ذاکران اهل بیت(ع) را از منابع معتبر انتخاب و خلاصه‌برداری کرده و به صورت محتوا‌ها و متن‌های کوتاه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

محمدی‌فام با بیان اینکه این کانال به مدت هفت سال در شبکه اجتماعی تلگرام مشغول فعالیت بوده است، ادامه داد: با توجه به فیلترینگ تلگرام، ذاکران زیادی از ما درخواست کردند که این کانال را در یکی از بستر‌های داخلی مجازی راه‌اندازی کنیم، لذا این کانال در شبکه اجتماعی ایتا به نشانی eitaa.com/maddahiaalemane راه‌اندازی شده و به تدریج محتوا‌های کانال پیشین در تلگرام به کانال جدید انتقال می‌یابد و از محرم امسال هم محتوا‌های جدیدی که توسط گروه تولید، تولید می‌شود در کانال ایتا بارگذاری خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اتفاق مبارک دیگری که از محرم سال گذشته رخ داد، این بود که با توجه به مشکل محدودیت در فضاهای مجازی تصمیم گرفتیم، محتوای کانال تلگرامی مداحی عالمانه را بر روی سایت قرار دهیم و سایت مقتل از سال گذشته راه‌اندازی شد که طی این مدت فراز و فرود‌هایی داشته است، اما در حال حاضر همکاران ما مشغول انتقال محتوا‌های کانال تلگرامی به این سایت نیز هستند. البته محتوا‌های جدید همزمان هم در کانال تلگرامی، هم در ایتا و هم در سایت مقتل بارگذاری خواهد شد و محتوا‌های سال‌های گذشته به تدریج در سایت و کانال ایتا بارگذاری می‌شود.

محمدی‌فام تصریح کرد: سایت مقتل در یک سطح و افق بالاتری راه‌اندازی و طراحی شده و سایت بین‌المللی است و در حال حاضر به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به ارائه محتوا می‌پردازد و بنابر این است که به زبان‌های دیگر دنیا هم فعالیت کند و بتواند به ارائه محتوا به ذاکران اهل بیت در دیگر کشور‌ها نیز بپردازد. البته در آغاز راه هستیم، اما افق ما این است تا محتواها برای مداحان اهل بیت در سراسر دنیا قابل استفاده باشد و بتوانیم زبان‌های دیگر را هم تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در آینده پنجره‌های دیگری از جمله بحث آموزش مجازی را در سایت مقتل باز خواهیم کرد، گفت: احیاناً کلاس‌های آنلاین و آفلاین و همچنین مرکز آموزش تخصصی مداحانی عالمانه را که مجوز آن از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صادر شده است، در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد و کلاس‌های آن به صورت حضوری در مجموعه مذهبی - فرهنگی روضةالشهدا و هم به صورت مجازی در بستر سایت مقتل برگزار خواهد شد و خدمات گوناگونی را به ذاکران اهل بیت ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha