کتابداران برای مشارکت حداکثری در جشنواره کتابخوانی رضوی اهتمام ورزند
کد خبر: 4155405
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

کتابداران برای مشارکت حداکثری در جشنواره کتابخوانی رضوی اهتمام ورزند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، بر اهتمام کتابداران به‌منظور دعوت از عموم مردم برای شرکت در این جشنواره تأکید کرد.

محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، امروز، 25 تیرماه در نشست شورای اداری این نهاد گفت: با توجه به برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های حوزه امور کتابخانه‌ای پیش‌رو همانند جشنواره کتابخوانی رضوی، دومین پویش من و قصه‌های باباآذر، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی، دوره‌های کسب‌وکارهای کوچک و انجام فرایند رف‌خوانی و دیگر برنامه‌های متعددی که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال جاری تعریف شده‌است، انتظار داریم همت و همراهی همکاران همچون گذشته استمرار داشته باشد تا شاهد اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها باشیم.

وی از برگزاری تخصصی‌ جلسات شورای اداری در آینده خبر داد و افزود: با توجه به مرور نقاط قوت و ضعف نشست‌های پیشین و همچنین لزوم بحث و بررسی کامل موارد تخصصی در هر حوزه نیازمند این است که هر نشست با دستور کار ویژه و زمان بیشتری تشکیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتابخوانی رضوی، نقش کتابداران در مشارکت حداکثری اقشار مختلف برای شرکت در این جشنواره را یادآور شد و بر اهتمام کتابداران به‌منظور دعوت از عموم مردم تأکید کرد.

علی ملاعباسی، معاون اداری مالی کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به انجام فرایند ارزشیابی‌ همکاران در سال جاری که دی ماه و از طریق سامانه آغاز خواهد شد گفت: با توجه به اینکه امسال نظر و تأیید رؤسای شهرستان‌ها بسیار مهم است، نظارت دقیق بر این فعالیت‌ مورد انتظار است.

حامد عطارها، معاون امور کتابخانه‌ای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به آغاز دومین دوره پویش «من و قصه‌های بابا آذر» از 18 تیر الی 31 شهریور اظهار کرد: مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان در تاریخ 16 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک برگزار خواهد شد.

عطارها از برگزاری هفتمین رویداد کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی به میزبانی استان یزد و با حضور میرعبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و گفت: این نشست دهم مردادماه برگزار می‌شود و در حاشیه آن نیز نمایشگاه محصولات و دست‌کارهای اعضای کتابخانه‌ها که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند در معرض تماشای عمومی قرار خواهد گرفت.

وی از آمادگی کتابخانه‌های عمومی استان برای انجام عملیات رف‌خوانی منابع در شهریور ماه خبر داد.

یادآور می‌شود در این نشست رؤسای شهرستان‌ها، امور اداری و امور کتابخانه‌ها، مسئولان فرهنگی، روابط عمومی، فناوری اطلاعات، آموزش و پژوهش، حراست، امور انجمن‌ها و منابع به بیان مباحث تخصصی حوزه کاری خود پرداختند.

همچنین خدیجه خوشنویس به‌عنوان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زارچ و فائزه دهقان به‌عنوان مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha