فرهنگ‌نامه ۶۰۰ شهید دانش‌آموز سمنانی در مرحله چاپ نهایی است
کد خبر: 4155650
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

فرهنگ‌نامه ۶۰۰ شهید دانش‌آموز سمنانی در مرحله چاپ نهایی است

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از آمادگی برای چاپ فرهنگ‌نامه ۶۰۰ شهید دانش‌آموز استان خبر داد.

عادل خالقیبه گزارش ایکنا از سمنان، عادل خالقی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، عصر روز گذشته، 25 تیر در دیدار با خانواده شهید دانش‌آموز محمد شرفیه ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  تأکید کرد و افزود: شهدا در راه دین و کشور جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و همه مدیون خون پاک شهدا و از خودگذشتگی دلاورمردان و غیورمردان ایثارگر هستیم.

وی بهترین الگوهای تربیتی را شهدا  دانست و گفت: ایثارگری و روحیات اخلاقی و رفتاری شهدا به نسل حاضر به ویژه نوجوانان و جوانان دانش‌آموز تبیین و انتقال یابد زیرا فرزندان امروز ایران باید بدانند امنیت ، آرامش و سرافرازی ایران در پرتو خون شهدا حاصل شده است.

خالقی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان ۷۲۶ شهید دانش‌آموز و معلم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است خواستار مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و ستاد کنگره سه هزار شهید استان در راستای تامین اعتبار برای چاپ فرهنگ‌نامه ۶۰۰ شهید دانش‌آموز استان سمنان شد.

به گفته وی فرهنگ‌نامه ۶۰۰ شهید دانش‌آموز استان سمنان آماده چاپ نهایی است.

همچنین در این دیدار حسین شکرویان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثاگران، امین داودی مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری سمنان، سرهنگ محمد یعقوبی مسئول بسیج فرهنگیان، مهدی عاشوری مدیرکانون بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش و فاطمه اخلاقی رئیس اداره امور شاهد اداره کل نیز حضور داشتند.

یادآور می‌شود شهید معزز محمد شرفیه یکم تیرماه ۱۳۴۹ در شهرستان آبادان در استان خوزستان به دنیا آمد و بیست و یکم دی ۱۳۶۹ در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای پنج شهد شیرین شهادت نوشید.

پیکر پاک این شهید والا مقام در گلزار شهدای امامزاده یحیی سمنان به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام
captcha