ساماندهی گلزار شهدای کردستان در اولویت تخصیص اعتبارات قرار می‌گیرد
کد خبر: 4155694
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

ساماندهی گلزار شهدای کردستان در اولویت تخصیص اعتبارات قرار می‌گیرد

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ساماندهی گلزار و مزار مطهر شهدا در تخصیص بودجه و اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرد و شهرداری‌ها مرمت و بازسازی این گلزارها را برعهده می‌گیرند.

گلزار شهدا

به گزارش ایکنا از کردستان، کیومرث حبیبی، معاون امور عمرانی استاندار کردستان امروز، 26 تیر در نشست ستاد ساماندهی گلزار شهدا و مسکن ایثارگران استان گفت: ساماندهی گلزار و مزار مطهر شهدا در تخصیص بودجه و اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرد و شهرداری کار مرمت و بازسازی این گلزارها را برعهده می‌گیرند.

وی افزود: در این راستا سازمان شهرداری‌ها و یا سازمان برنامه و بودجه ردیفی را در بودجه‌های سنواتی شهرستان‌ها قرار داده و در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه تعدادی از قبور شهدا که تحویل شهرداری‌ها نشده است در اختیار آنها قرار گیرد، بیان کرد: بنیاد مسکن نیز در روستاهایی که حتی یک قبر شهید هم دارد موظف به اجرای طرح هادی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته در راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن و سایر امور مربوط به ایثارگران از اسم ایثارگر و خانواده شهدا سواستفاده‌هایی شده است لذا در این حوزه هیچ کاری نباید بدون طی کردن مراحل قانونی و هماهنگی با بنیاد شهید انجام شود.

حبیبی در ادامه گفت: کارگروه ساماندهی گلزار شهدا و تأمین مسکن ایثارگران مصوبه قانونی دارد، بنابراین تحت هیچ شرایطی و در هیچ کدام از شهرهای ما بدون طی ساز و کار با بنیاد شهید هیچ تعاونی مسکنی با نام ایثارگران راه‌اندازی نشود.

وی تأکید کرد: تعاونی‌های مسکن موظف هستند تمام سازوکارهای خود را با بنیاد شهید هماهنگ کنند و در الحاق و واگذاری زمین و هر نوع کار دیگری از طریق آنها با ما در ارتباط باشند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان در پایان یادآور شد: ما هم این مصوبه را در شورای دستگاه‌های نظارتی ارائه خواهیم کرد و هرجایی که حق و حقوق است بیشتر هم پرداخت شود، اما هرجایی که سوءاستفاده شده، جلوی قضیه گرفته شود.

انتهای پیام
captcha