افزایش سواد رسانه‌ای یک ضرورت حیاتی است
کد خبر: 4155759
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

افزایش سواد رسانه‌ای یک ضرورت حیاتی است

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان وعده‌های مالی دشمن و شست‌وشوی ذهنی برخی از افراد به خصوص جوانان و نوجوانان در فضای مجازی را توطئه‌ای بزرگ برشمرد و گفت: افزایش دانش و مهارت شهروندان در استفاده از فضای مجازی و بالابردن سواد رسانه‌ای یک ضرورت حیاتی است.

سردار حسن پور جانشین فرمانده انتظامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان امروز، 26 تیرماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا در ماه محرم و اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی که با حضور جمعی از معاونان و رؤسای پلیس‌های تخصصی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگی گیلان در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از ارکان اصلی دین و عامل سعادت و شکوفایی نهاد خانواده است که باید در کمک به حفظ و اشاعه آن همواره کوشا بود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به ارکان دست‌اندر کار حوزه حفظ فرهنگ عفاف و حجاب نیست، گفت: نظارت و اقدام در این حوزه تنها مربوط به مجموعه انتظامی نیست، ۲۷ دستگاه در این حوزه تکلیف دارند لذا برابر قانون موظفند در این امر مشارکت کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به توطئه دشمن در جنگ شناختی و ناآرامی‌های سال گذشته، افزود: همانگونه که امروز نیز شاهد آن هستیم آشکار بود که دشمن به برداشتن روسری یا حجاب عرف جامعه از سر زنان و دختران بسنده نمی‌کند بلکه تصمیم دارد با هدف قرار دادن این حوزه، عفت و غیرت را در جامعه اسلامی پایمال کند.

این مقام انتظامی کار در زمینه عفاف و حجاب را سنگین، حساس و خطیر برشمرد و گفت: در جنگ با دشمنان فرهنگی و شناختی و معاندان خودفروخته باید صبر بالایی داشته باشیم و بدانیم که هرچقدر این صبر و تحمل بیشتر باشد، اجر و مزد اخروی آن نیز بیشتر خواهد بود.

سردار حسن‌پور وعده‌های مالی دشمن و شست‌وشوی ذهنی برخی از افراد به خصوص جوانان و نوجوانان در فضای مجازی را توطئه‌ای بزرگ برشمرد و تصریح کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است که باید در مقابله با آن علاوه بر انجام امور فرهنگی، تذکر لسانی و ارشاد را نیز در دستورکار قرار داد.

وی ضمن مهم خواندن نقش نظارتی خانواده‌ها بر رفتار فرزندانشان به ویژه در حوزه فضای مجازی، گفت: افزایش دانش و مهارت شهروندان در استفاده از فضای مجازی و بالابردن سواد رسانه‌ای یک ضرورت حیاتی است.

گفتنی است؛ در این جلسه سرهنگ رسولزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان نیز طی گزارشی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب و فرآیند تولید و انتشار محتوی توسط گروه‌های تربیتی، فرهنگی و سایبری؛ بر استفاده از شیوه‌های نوین جنگ نرم و عملیات روانی در مقابله با توطئه‌های دشمن و مشارکت تمامی اندیشمندان، هنرمندان و رسانه‌ها در این حوزه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha