اعدام‌‌های جدید در عربستان
کد خبر: 4155791
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

اعدام‌‌های جدید در عربستان

با اجرای چند حکم اعدام جدید در عربستان سعودی، تعداد اعدام‌ها در این کشور در سال جاری به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عربی 21، مقامات سعودی روز یکشنبه دو حکم اعدام جدید را برای دو زندانی شیعه به اتهام تروریسم صادر کردند.

وزارت کشور سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علی الجمعه و مسلم ابوشاهین به اعدام محکوم شده‌اند.

این بیانیه می افزاید که الجمعه و ابوشاهین یک نیروی امنیتی را هدف شلیک گلوله قرار داده‌اند و با هدف برهم زدن امنیت کشور، اقدام به نگهداری سلاح کرده‌اند.

 این دو نفر همچنین متهم بودند که اقدام به پنهان کردن افرادی کرده بودند که تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار داشتند.

مقامات سعودی از ابتدای سال جاری ده‌ها نفر را اعدام کردند که سهم شیعیان 16 نفر بوده و همه آن‌ها مربوط به پرونده‌های تروریسم بوده است.

از میان این 16 نفر، دو تابعیت بحرینی داشتند که عربستان سعودی مدعی شده بود به قصد انجام یک اقدام تروریستی وارد خاک این کشور شده بودند.

مقامات سعودی همچنین ۱۳ شهروند جوان مصری را به اتهام عضویت در گروه‌های داعش و القاعده و انجام عملیات تروریستی اعدام کردند.

در میان اعدام‌شدگان امسال سه زندانی یمنی بودند که دو تن از آن‌ها به عضویت در گروه انصارالله محکوم شدند و نفر سوم هم متهم به عضویت در یک سازمان تروریستی تکفیری بود.

تعداد کل اعدام‌ها در عربستان سعودی از ابتدای سال 2023 تاکنون از 60 نفر فراتر رفته است که بسیاری از آن‌ها مربوط به اتهامات جنایی می‌شود.

حکومت عربستان سعودی اخیراً تعداد احکام اعدام را افزایش داده است؛ در سال گذشته 138 نفر اعدام شدند که دو برابر آمار اعدام‌شدگان در سال 2021 بود.

انتهای پیام
captcha