تدوین شیوه‌نامه عفاف و حجاب مدارس فارس در 9 فصل
کد خبر: 4155901
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

تدوین شیوه‌نامه عفاف و حجاب مدارس فارس در 9 فصل

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تدوین آیین‌نامه عفاف و حجاب شامل فعالیت معلمان و دانش‌آموزان در مدارس، دانشگاه فرهنگیان و سایر مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان در 9 فصل خبر داد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 27 تیرماه در مراسم رونمایی از طرح‌های دوشنبه‌های مسجدمحوری و شیوه‌نامه جدید عفاف و حجاب در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش این استان گفت:‌ در تمام نقاط دنیا قوانینی برای حضور افراد در مکان‌های عمومی و به خصوص آموزشی اجرا می‌شود که هر کدام قانون عفاف و حجاب هستند.

وی با بیان اینکه در کشورمان هم اجرای قانون عفاف و حجاب الزامی است، افزود: بر همین اساس چارچوب‌های قانونی آیین‌نامه عفاف و حجاب شامل فعالیت معلمان و دانش‌آموزان در مدارس، دانشگاه فرهنگیان و سایر مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان در 9 فصل تدوین شده و اجرایی می‌شود.

عسکری همچنین به اجرای طرح دوشنبه‌های مسجدمحوری در آموزش و پرورش فارس اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های گذشته، برنامه‌ای با الگو برداری از طرح شهید بهنام محمدی به نام دوشنبه‌های مسجدمحوری در دستور کار آموزش و پرورش استان فارس قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهداف طرح مذکور تأکید کرد: پیوند بین منزل، مدرسه و مسجد از مهم‌ترین اهداف دوشنبه‌های مسجد محوری اداره‌کل آموزش و پرورش فارس است.

وی در ادامه به مشکل محله کم برخوردار مهدی‌آباد که برنامه رونمایی دو طرح مذکور در یکی از مدارس این منطقه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: تخصیص زمین چمن مدرسه‌ای، راه‌اندازی و تجهیز کلاس درس تربیت بدنی در یکی از مدارس دخترانه و واریز مبلغ۵۰۰ میلیون تومان سرانه به حساب ۶ مدرسه این محله کم برخوردار از مصوبات برنامه دوشنبه  مسجدمحوری در این محله است.

انتهای پیام
captcha