حوزه علمیه باید در عرصه‌های دینی و فرهنگی مطالبه‌گر باشد
کد خبر: 4156667
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

حوزه علمیه باید در عرصه‌های دینی و فرهنگی مطالبه‌گر باشد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: امروزه حوزه‌های علمیه باید روحانیونی تربیت کنند که در تراز انقلاب اسلامی و عرصه بین‌الملل باشند، حوزه علمیه باید در عرصه‌های دینی و فرهنگی مطالبه‌گر باشد.  

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروز، ۲۹ تیرماه در جمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه رودسر، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوب شهرستان رودسر، باید در کارهای اساسی و عمرانی این شهر بیشتر برنامه‌ریزی و تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه شهر رودسر عالمانی مانند آیت‌الله محفوظی و محمدی گیلانی را تربیت کرده است، افزود: در استان گیلان در کنار عالمان دینی، شخصیت‌های علمی دیگری نیز داریم که جز برجستگان هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی‌های سال گذشته در کشور، گفت: چندین کشور غربی و عربی در جریان اغتشاشات سال گذشته با عناصر ضدانقلاب همکاری داشتند.  

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه برای به روز بودن روحانیت باید برای آن‌ها جلسات آموزشی برگزار شود، تصریح کرد: امروزه حوزه‌های علمیه باید روحانیونی تربیت کنند که در تراز انقلاب اسلامی و عرصه بین‌الملل باشند، حوزه علمیه باید در عرصه‌های دینی و فرهنگی مطالبه‌گر باشد.

وی با تأکید بر اینکه دین، یک برنامه جامع است و ما نباید نگاه حداقلی نسبت به دین داشته باشیم، بیان کرد: غرب درصدد محدود کردن دین برآمده است؛ غرب، نگاه حاکمیتی و مسئولیت اجتماعی نسبت به دین ندارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جریان شرق می‌گفت دین افیون بشر است و غربی‌ها می‌گفتند چون علم نبوده است افراد سراغ دین می‌روند؛ غربی‌ها دین را امری خرافی و غیرواقعی دانسته و در برابر حقیقت دین، خدا، ائمه و پیامبر ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) ساحت اجتماعی دین را احیا کرد و امروزه اسلام در دنیا با افتخار حضور پیدا کرده است، افزود: باید ساحت حقیقی دین را که جامع، دقیق و عمیق است به بشریت معرفی کنیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروز جریان استکبار و نظام سلطه در دنیا حاکم است، اظهار کرد: استعمار فرانو با استفاده از موضوعاتی مانند حقوق بشر، حقوق حیوانات و... به دنبال استعمار جامعه است. شیوه امروز در دنیای غرب بهره‌کشی فرانو است و اسلام در برابر این موضوع ایستادگی کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا در رابطه با دین در حال مطالعه و تحقیق هستند، افزود: غربی‌ها در گذشته با معنویت مبارزه می‌کردند اما امروز حدود چهار هزار فرقه معنویت جعلی در آمریکا و سراسر دنیا وجود دارد. غرب به بحران جدی معنوی، فکری و عقیدتی رسیده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه باید به درستی بتوانیم چرایی وقوع عاشورا را معرفی کرده و برای دیگران تحلیل کنیم، تصریح کرد: اسلام به شدت با افراط و تفریط مخالف بوده و دین عقلانیت است، عالمان و روحانیون مرزبانان واقعی دین هستند.  

وی با بیان اینکه نظام باید وظیفه خود را انجام دهد و با مدیریت درست جلوی هنجارشکنی را بگیرد، تصریح کرد: در این بین دشمن نیز با تمام تلاش تمام در حال جداکردن مردم از دین و روحانیت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت امام خامنه‌ای، کشور را در برهه‌های حساس با درایت و هوشمندی راهبری کرده‌اند، گفت: وجود مقام معظم رهبری نعمت بزرگی برای انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

انتهای پیام
captcha