آمریکا؛ پشت پرده قرآن‌سوزی در سوئد
کد خبر: 4156831
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

آمریکا؛ پشت پرده قرآن‌سوزی در سوئد

امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا پشت پرده قرآن‌سوزی در سوئد است و هراز چندگاهی با این شیطنت‌ها می‌خواهند به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند، ولی بدانند این اتفاق باعث اتحاد مسلمانان می‌شود، چون ما با قرآن عجین شده‌ایم.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، افزود: آمریکا پشت پرده قرآن‌سوزی در کشور سوئد است و هراز چندگاهی با این شیطنت‌ها می‌خواهند به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند، ولی بدانند این اتفاق باعث اتحاد مسلمانان می‌شود، چون ما با قرآن عجین شده‌ایم و هرگز دست از اعتقادات خود برنمی‌داریم و مسلمانان با اسلام و دین معامله نمی‌کنند.

وی افزود: سوئد، نوکر آمریکا؛ اگر بخواهد با اینگونه اقدامات سخیف جهان اسلام و پیروان ادیان توحیدی را بازی دهد با دنیایت بازی خواهیم کرد. سکوت مسلمانان در برابر این اهانت دروغ بزرگی مانند دروغ‌های دیگرتان است که این بار هم برای جهانیان نمایان و برملا شد و محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در تمام جهان اسلام انجام گرفته است.

آیت‌الله علما در ادامه اساس قیام امام حسین(ع) در عاشورا را احیای امر به معروف و بصیرت دانست و گفت: احیای این فریضه واجب است و اهمیت امر به معروف تا به آنجاست که در جنگ فکری بین حق و باطل در صراط حق قرار می‌گیرد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: زبان خوش تأثیرگزاری مؤثر بر فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر دارد و بر همه فرض است که در کنار جوانان حضور یابند و سخنانشان را بشنوند و در کنارشان باشند، زیرا این جوانان همه فرزندان ما هستند.

آیت‌الله علما در پایان به برگزاری اولین نماز عبادی سیاسی جمعه پس از انقلاب در ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ توسط آیت‌الله طالقانی اشاره و از آن به عنوان جریان بزرگ برای ایجاد همدلی و اتحاد بین مسلمانان یاد کرد.

انتهای پیام
captcha