تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) مدنظر وعاظ و مداحان باشد
کد خبر: 4156878
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
حجت‌الاسلام طاهری:

تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) مدنظر وعاظ و مداحان باشد

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به درس‌های مکتب عاشورا گفت: در هیئت‌های مذهبی و محافل عزاداری در کنار بیان مظلومیت امام حسین(ع) باید تبیین اهداف قیام اباعبدالله(ع) برای تمامی آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان مدنظر وعاظ و مداحان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز در گفت‌گو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: درس قیام امام حسین(ع) ابعاد مختلفی دارد اما مهم‌ترین نکته‌ای که قیام اباعبدالله(ع) به مسلمانان آموزش می‌دهد، گذشت از تمامی زندگی خود در راه حفظ اسلام است. 

طاهری افزود: شهادت امام حسین(ع) با تمامی رخداد‌های حادثه کربلا نشان داد که دین مبین اسلام در جایگاه والایی قرار دارد که خون اولیای خدا برای آن ریخته شده است. 

وی، مکتب اسلام را مکتب الهی و ماندگار دانست و تأکید کرد: امام حسین(ع) وقتی احساس کردند مسیر اسلام توسط معاویه و یزید منحرف شده و دشمنان این دین الهی در لباس ظاهری مسلمانی نقشه برای نابودی اسلام کشیدند، تصمیم به قیام گرفتند و ایثار در راه حفظ دین را به ما یاد دادند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با بیان اینکه امروز نیز مسلمانان برای حفظ اسلام به عنوان تنها راه نجات بشریت باید آماده فداکاری باشند، اظهار کرد: تا این درک برای حفظ دین رخ ندهد، دشمنان امیدوار هستند که بتوانند قدمی را در راه ریشه‌کن کردن دین بردارند، اما وقتی صفت‌هایی نظیر ایثار، از خود گذشتی، شهامت، شجاعت و شهادت در وجود مسلمانان نهادینه شد، نقشه‌های شوم دین ستیزی دشمنان به جایی نخواهد رسید.

طاهری به تشریح کلام امام خمینی(ره) که فرمودند «محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.» پرداخت و تأکید کرد: مسلمانان هر ساله در ماه محرم و صفر با عزاداری بر سیدالشهدا(ع)  و یادآوری اهداف قیام عاشورا، ادبیاتی نظیر سکوت نکردن در مقابل ظلم، آزادی خواهی، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و... به عنوان اساس دین اسلام را زنده نگه می‌دارند و این کار باعث پایداری اسلام است. 

دبیر جامعه روحانیت شیراز در پایان گفت: دشمنان به دنبال از بین بردن رنگ و لعاب اسلام هستند، اما عظمت و حقیقت اسلام در ماه محرم و صفر با عزاداری بر واقعه کربلا، نمود پیدا می‌کند بنابراین باید همچون سال‌های گذشته، در هیئت‌های مذهبی و محافل عزاداری در کنار مظلومیت و اتفاقاتی که برای امام حسین(ع) و خانواده معظم ایشان رخ داده، تبیین اهداف قیام اباعبدالله(ع) برای تمامی آحاد مردم به خصوص جوانان و نوجوانان مدنظر وعاظ و مداحان باشد.

انتهای پیام
captcha