خدمت‌رسانی ۵۷ موکب خراسان‌جنوبی به زائران اربعین حسینی
کد خبر: 4157018
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

خدمت‌رسانی ۵۷ موکب خراسان‌جنوبی به زائران اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی گفت: امسال ۵۷ موکب استان در عراق و خراسان‌جنوبی به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.‌

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد عتبات عالیات خراسان‌جنوبی، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی، 31 تیرماه گفت: امسال ۵۷ موکب استان در عراق و خراسان‌جنوبی به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۴۹ موکب در خدمت‌رسانی ۵۷ موکب خراسان‌جنوبی به زائران اربعین کشور عراق و هشت موکب در خود استان با مشارکت دو هزار خادم از زائران پذیرایی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام موکب‌ها به‌صورت مردمی اداره می‌شوند و هیچ‌گونه کمک دولتی برای اداره آن‌ها دریافت نمی‌شود، ادامه داد: امسال هوا گرم‌تر از سال‌های گذشته است و پیش‌بینی شده تا همانند سال گذشته سایبان‌هایی در سایت کاظمین و همچنین در صحن امام صادق(ع) ایجاد شود.

جوینده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۸۵ هزار زائر خارجی از کشور‌هایی مثل پاکستان از مرز‌های استان وارد شوند و ادامه مسیر زیارتی خود از عراق برای زیارت به قم و مشهد عزیمت می‌کنند، افزود: در مورد سیستم‌های برودتی، سردخانه‌ها و دستگاه‌های یخ‌ساز نیز نیازسنجی کردیم و قرار بر این شد شرکت آب و فاضلاب و شهرداری بیرجند نیز ما را در تأمین این موارد یاری کنند. همچنین ژنراتور‌های قوی برق پیش‌بینی شده است تا در صورت بروز مشکل احتمالی برق، خدمت‌رسانی به زائران دچار اختلال نشود.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا در هر وعده در موکب‌های سایت استان در کاظمین طبخ و در اختیار زائران قرار می‌گیرد، گفت: در مورد بحث اینترنت نیز با طرف عراقی قراردادی بستیم تا سایت استان را پوشش کامل دهیم و هر شیفت هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار و ۵۰۰ نفر بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی از مردم خواست کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد‌های عتبات عالیات تحویل دهند تا خدمت‌رسانی مناسب‌تری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha