پرونده ویژه زنان و هیئت در «خیمه» گشوده شد
کد خبر: 4157022
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

پرونده ویژه زنان و هیئت در «خیمه» گشوده شد

جدیدترین شماره ماهنامه خیمه با موضوعات مختلف درباره ماه محرم، همراه با پرونده «مَحرم حرم» ویژه زنان و هیئت منتشر شد.

به گزارش ایکنا، ماهنامه «خیمه» در بیست‌ودومین سال انتشار، روی جلد شماره 157 خود را به تصویری از افشین علا، شاعر نام‌آشنای کشورمان اختصاص داد و طی گفت‌وگویی با او، حس و حال عاشورایی‌اش را با یادی از شعر معروفش برای امام سجاد(ع) گره زده است.

خیمه همچین در پرونده «مَحرم حرم» ویژه زنان و هیئت، سراغ دو شاعر جوان و نام‌آشنای آئینی یعنی نفیسه‌سادات موسوی و فاطمه افشاریان رفته و در میزگردی، نظر آنان درباره روضه‌های خانگی و استفاده مداحان از سروده‌های زنان شاعر را مورد بررسی قرار داده است.

این پرونده ضمن گفت‌وگو با خانم‌ها میترا حسن‌پور (استاد حوزه و مُبلغ بین‌المللی) و سیده وحیده بحرالعلومی (مداح) جوانب دیگری از نسبت زنان امروز با هیئت و تبلیغ دین را مورد بررسی قرار داده است.

گفت‌وگو با یکی از کتیبه‌دوزهای پیشکسوت مشهدی، گزارشی از پاساژ مهستان، بررسی وضعیت مقاتل موجود در بازار کتاب، چند پیشنهاد خواندنی در بین کتاب‌های عاشورایی، روایت‌هایی از عزاداری در محرم، یادداشت، شعر، داستان، جدول و... از جمله مطالبی است که در صد و پنجاه و هفتمین شماره مجله خیمه به چشم می‌خورد.

روایت پرونده ویژه زنان و هیئت در شماره 157 ماهنامه «خیمه»

ماهنامه خیمه به صاحب‌امتیازی و مدیریت حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، اوایل دهه هشتاد کار خود را آغاز کرده و و بیست و دو سال است بطور مرتب منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند نسخه کاغذی یا الکترونیکی این مجله را از درگاه‌های اینترنتی و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha