عزاداری‌ها و مجالس حسینی قرآن‌محور باشد
کد خبر: 4157269
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

عزاداری‌ها و مجالس حسینی قرآن‌محور باشد

یک کارشناس دینی با بیان اینکه برنامه‌های ایام محرم باید با محوریت و اولویت مفاهیم قرآنی برپا شود، گفت: مجالس و عزاداری‌های ماه محرم باید قرآن‌محور باشد و قرآن کریم باید در صدر مجالس مذهبی باشد.

عزاداری‌ها و مجالس حسینی قرآن‌محور باشد

حجت‌الاسلام علیرضا بامشاد، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: پرچم‌ها و مجالس امام حسین(ع) جزء شعار الهی است و باید گرامی داشته شود و از وظایف ما عزاداران این است که شعائر دینی را گرامی بداریم و تعظیم کنیم و ارزش‌های دینی را حفظ و برجسته کنیم.

وی با بیان اینکه مجالس و عزاداری‌های ماه محرم باید قرآن‌محور باشد، افزود: هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی باید برنامه‌های قرآنی را محور مجالس و مراسم‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام بامشاد تصریح کرد: در مجالس عزاداری ماه محرم خطبای مجالس مبنای مجالس و محافل عزاداری این ماه را بیان معارف قرآن و عترت و توجه به نکات آن قرار دهند و تلاش کنند تا با مطالعه و مستند و مستدل، معارف دینی را با همان شیوه قرآن و عترت بیان کنند.

این کارشناس دینی بیان کرد: در مجالس عزاداری حسینی باید به تبیین عمیق حادثه عاشورا پرداخت از این‌روی خطبای این مجالس باید به مبانی و اهداف این قیام بزرگ بپردازند تا مردم به معرفت بیشتری از این قیام دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در مجالس عزاداری حسینی باید به بیان معارفی پرداخت که موجب افزایش ایمان و معرفت شود و این امر ممکن نیست مگر به استناد از آیات قرآن کریم و روایات عترت و این هنر اهل منبر و روحانیون است که از فرصت محرم استفاده کنند.

حجت‌الاسلام بامشاد افزود: برپایی مراسم‌های عزاداری با رعایت مطالب یاد شده قطعاً خاری در چشم دشمنان اسلام است و این امور موجب تقویت اسلام و مسلمانان می‌شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه برای پی بردن به اهمیت فلسفه عزاداری امام حسین(ع) توجه به نکاتی ضروری است، اظهار کرد: قرآن بر زنده نگاه داشتن فضیلت‌ها و صفات والای انسان‌های برجسته و اولیای دین در آیات گوناگون تأکید کرده و باید در این مجالس با استناد به آیات این مطالب بازگو شوند.

وی به اهتمام بر برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در این ایام تأکید کرد و گفت: قرائت زیارت عاشورا و ادعیه در این ایام بسیار خوب است، اما قرائت قرآن کریم باید از ارکان اصلی مجالس حسینی باشد.

انتهای پیام
captcha