فعالیت ۱۲ آشپزخانه «اطعام و احسان حسینی» در همدان
کد خبر: 4157349
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

فعالیت ۱۲ آشپزخانه «اطعام و احسان حسینی» در همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان از فعالیت ۱۲ آشپزخانه اطعام و احسان حسینی همزمان با ماه محرم و صفر در این استان خبر داد.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدانمحمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به آغاز طرح اطعام و احسان حسینی در ماه محرم و صفر و افتتاح ۱۲ آشپزخانه در استان و طبخ غذا برای نیازمندان اظهار کرد: این طرح کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ و سنت حسنه اطعام و انفاق برگزار می‌شود و به‌منظور کمک به نیازمندان با نام مبارک امام حسین(ع) از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر انجام می‌شود.

وی با بیان اينکه این طرح با محوریت توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و ایتام  اجرا می‌شود، افزود: در سال گذشته ۲۹۰ هزار بسته معیشتی و غذای گرم به ارزش حدود  30 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود امسال با وجود ۲۵۱ مرکز نیکوکاری فعال در سراسر استان بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین افراد تحت حمایت و نیازمند توزیع شود.

شیخی‌زاده تأکید کرد: امسال نیز درگاه‌های اینترنتی با کدهای دستوری برای جذب مشارکت خیرین راه‌اندازی شده است تا با جلب کمک‌های مردمی و پشتیبانی هیئت‌های مذهبی و مراکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی، کمک به نیازمندان در برنامه امداد قرار گیرد. خیران می‌توانند نذورات خود را از طریق مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان یا کدهای دستوری # 081 *۸۸۷۷* و همچنین شماره کارت 6037997591777777  پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه در ایام محرم و صفر تلاش کردیم از ظرفیت نذورات مردمی برای حمایت از محرومان بهره ببریم، افزود: افراد، مساجد و هیئت‌هایی که قصد نذری در این ایام دارند ولی امکانات لازم را در اختیار ندارد می‌توانند از ظرفیت آشپزخانه‌های ما در طرح اطعام حسینی استفاده کنند و ما این غذاهای طبخ شده را در مکان‌هایی که خود خیران مدنظر دارند توزیع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی توزیعی شامل ۱۰ قلم اساسی برنج، روغن، قند و شکر، حبوبات، ماکارونی، گوشت یا مرغ و... است، گفت: به علت خراب بودن سیستم و شبکه، امکان گزارش‌گیری از میزان کمک‌های مردمی تا امروز مشخص نیست، اما مردم می‌توانند از طریق کد‌های دستوری، شماره کارت یا دفاتر امداد یا QR کدها کمک‌های خود را واریز کنند.

انتهای پیام
captcha