نماهنگ «حرم رقیه» در لاهیجان رونمایی شد
کد خبر: 4157370
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

نماهنگ «حرم رقیه» در لاهیجان رونمایی شد

نماهنگ «حرم رقیه» هفتمین اثر گروه سرود ضحی رونمایی شد و در شب‌های ماه محرم، توسط دختران دهه نودی اجرا می‌شود.

نماهنگ «حرم رقیه» در لاهیجان

به گزارش ایکنا از گیلان، نماهنگ «حرم رقیه» هفتمین اثر گروه سرود ضحی با مشارکت کودکان دهه نودی بوده که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج گیلان تولید شده است‌.

نماهنگ حرم رقیه با تلاش ۲۰ روزه و پشتکار عوامل اجرایی این گروه در مسجد اکبریه لاهیجان به مرحله ضبط و تولید رسید. گروه سرود «ضحی» از مردادماه سال گذشته با ساخت سرود«ممنونم آقا» شروع به‌کار کرد، این سرود با همخوانی ۷۲ کودک دهه نودی در مناطق مختلف کشور و حتی پیاده روی اربعین اجرا شد.

سرود «ممنونم آقا» در شهریور سال گذشته به بین الحرمین رسید و بچه‌های این گروه، سرود را در حرم مطهر امام علی(ع) و همچنین در بین‌الحرمین اجرا کردند؛ «فرزندان وطن» دومین سرود این گروه بود که در بحبوحه اغتشاشات، رونمایی و به پویش بزرگی در سطح مدارس و استان‌ها تبدیل شد.

سرود «فرزندان وطن» در ۲۵ استان، به‌صورت همخوانی توسط گروه‌های سرود استان‌ها بازخوانی شد؛ «عمو قاسم» هم یکی از محبوب‌ترین سرودهای این گروه بود که در مدت یک هفته بازتاب وسیعی در سطح رسانه‌ها داشت. چهارمین اثر این گروه، سرود «الوعده وفا» با همخوانی ۳۱۳ کودک دهه نودی که در طول مدت یک ماه آماده شد. شاعر، تهیه کننده و کارگردان این سرودها سید ایمان عباسی و تکخوان این گروه احمد محمدی‌پور هستند.

سرود «ساعت هشت» به‌مناسبت ولادت امام رضا(ع) در اردیبهشت‌ماه امسال تولید و به کشور عراق رسید و ملا اشرف التمیمی، خواننده سرود «سلام يا مهدی» نسخه عربی این سرود را به نام «ایها الضامن» در جمع کودکان عراقی اجرا کرد. تلاش و پشتکار این گروه در ششمین اثر فاخر به نام «بهترین بابا» مشهود بود و این گروه، اولین تولید مشترک خود را با کشور عراق در قالب سرود و نمایش انجام داد.

سرودهای «ایها الضامن، المهدی، الغدیر» نسخه‌های عربی این گروه بوده و سرود‌های «شکرا یا حسین و عطرها رقیه» نیز توسط مجموعه فرهنگی صاحب الزمان(عج) کشور عراق در حال تولید است. هشتمین کار ضحی، به‌صورت مشترک و با حضور ملا اشرف التمیمی در ایران با موضوع اربعین انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha