سوگواره «احلی من العسل» در قزوین برگزار شد
کد خبر: 4157704
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

سوگواره «احلی من العسل» در قزوین برگزار شد

یازدهمین سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

عزاداری دانش آموزان

به گزارش ایکنا از قزوین، همزمان با ششمین روز از ماه محرم و سالروز شهادت نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) یازدهمین سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» دوشنبه دوم مرداد با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام حسین محمدزاده، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم گفت: سوگواره «احلی‌من‌العسل» به منظور تبیین نقش حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) در کربلا و معرفی معارف والای نهضت عاشورا به دانش آموزان هرساله در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

وی تقویت بنیه مذهبی دانش‌آموزان، حضور سازمان‌ یافته در مراسم‌های مذهبی و همچنین نقش‌آفرینی آن‌ها در برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

این مسئول بیان کرد: یکی از مؤثرترین فعالیت‌های ما در حوزه تربیتی و پرورشی، پرداختن به امور دینی و مذهبی بوده و اوج این فعالیت‌ها نیز قیام عاشورا است؛ از این رو ضرورت دارد که ما در این ایام برای دانش‌آموزان، برنامه‌های متعددی داشته باشیم.

وی یادآور شد: نهضت عاشورای امام حسین (ع) واقعه‌ای بسیار پیچیده در طول تاریخ است که ابعاد مختلف آن برای دانش‌آموزان و نسل امروز باید تبیین شود.

انتهای پیام
captcha